آرشیو پنجشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹، شماره ۳۷۵۶
اقتصاد
۵

گذر

افزایش 10 درصدی قیمت  ملک مسکونی  در  تهران  نسبت  به اردیبهشت

مرکز آمار اعلام کرد قیمت املاک مسکونی در شهر تهران حدود 10 درصد در خرداد نسبت به ماه قبل رشد کرده است. به گزارش فارس، مرکز آمار ایران گزارش شاخص قیمت املاک مسکونی شهر تهران در خرداد 1399 را منتشر کرد. نرخ تورم ماهانه خرداد 1399 به 11,3 درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (9.5)، 1.8 واحد درصد افزایش داشته است. عدد شاخص در خرداد 1399 براساس ماه پایه فروردین 1395 به عدد 460,9 رسید که نسبت به ماه پایه 360.9 درصد افزایش داشته است.

مجوز  پرداخت کمک به بازنشستگان ابلاغ شد

رئیس سازمان برنامه وبودجه مجوز ارائه امکانات رفاهی اعم از نقدی و غیرنقدی به بازنشستگان و مستمری بگیران را صادر کرد.به گزارش سازمان برنامه وبودجه، رئیس سازمان برنامه و بودجه مجوز ارائه امکانات رفاهی اعم از نقدی و غیرنقدی به بازنشستگان و مستمری بگیران را صادر کرد. در قسمتی از این بخش نامه آمده است: در اجرای تبصره 2 ماده 7 و ماده 18 ضوابط اجرائی قانون بودجه سال 1399 کل کشور موضوع تصویب نامه اول اردیبهشت ماه سال 1399 هیئت وزیران دستگاه های اجرائی می توانند نسبت به ارائه امکانات رفاهی اعم از نقدی و غیر نقدی به بازنشستگان و مستمری بگیران خود در سقف اعتبارات مصوب مربوط اقدام کنند.

وام نوسازی بافت فرسوده 350 میلیون تومان شد

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری از افزایش سقف تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در تهران تا 350 میلیون تومان خبر داد و گفت: صدور پروانه در بافت های فرسوده رایگان است. مهدی عبوری در گفت وگو با مهر اظهار کرد: صد هزار واحد مسکونی از 400 هزار واحدی که در راستای طرح اقدام ملی مسکن، ساخت آنها از سوی وزارت راه و شهرسازی برنامه ریزی شده، در بافت فرسوده و محلات هدف بازآفرینی شهری قرار دارد که این صد هزار واحد از محل تسهیلات تبصره ای و به صورت خودمالکی در سراسر کشور احداث می شود.