آرشیو پنجشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹، شماره ۴۶۸۲
هنر و ادبیات
۹

خبر

کارل راینر درگذشت

کارل راینر، ستاره کمدی سینمای امریکا که در فیلم هایی مثل «11 یار اوشن» و «روس ها می آیند» بازی کرده بود، در 98 سالگی درگذشت. به گزارش خبرآنلاین، کارل راینر که بازیگر، نویسنده و کارگردان شناخته شده ای در عرصه کمدی بود، یکی از عوامل پا گرفتن برنامه تلویزیونی مشهور «دیک ون دایک» به شمار می رفت. بنا به گزارش ها راینر به مرگ طبیعی در 98 سالگی از دنیا رفته است. او دوست نزدیک مل بروکس بود. آنها در همکاری با هم برنامه پرطرفدار «مرد 2000 ساله» را اجرا می کردند. راینر بازیگری را از دوران جنگ جهانی دوم آغاز کرد و پس از آن برای تهیه و نویسندگی «شوی دیک ون دایک» چندین جایزه امی گرفت. این کمدین کهنه کار علاوه بر سینما و تلویزیون در عرصه تئاتر هم فعال بود. او در نمایش های زیادی روی صحنه رفت و چندین کتاب برای کودکان نوشت.

ویلیام شاتنر، کمدین مشهور از جمله چهره هایی بود که در فضای مجازی خبر درگذشت راینر را تسلیت گفت.

رمان «ترانه فراموشی» منتشر شد

رمان «ترانه فراموشی» نوشته بنیتا مشیری منتشر شد. به گزارش خبرآنلاین، این، دومین کتاب بنیتا مشیری است که در ژانر عاشقانه - اجتماعی و در 440 صفحه نوشته شده است. 

در معرفی «ترانه فراموشی» آمده است: «این رمان، قصه زندگی دختری است که در جایی ناشناخته و در تاریک ترین لحظات زندگی اش صدای امواج دریا را می شنود و چشمانش را باز می کند و متوجه می شود بعد از چندماه کما و بیهوشی، فراموشی گرفته است و هیچ چیزی از خودش و خانواده اش نمی داند. دختری که در خوابش، زندگی گذشته اش را می بیند و وقتی بیدار می شود انگار به عالم رویا و خیال می رود. دختری که یک ترانه مدام درحال تعقیب کردن اوست و هردفعه یک تکه کوچک از خودش را به او نشان می دهد. این ترانه، تنها یادگاری از گذشته اوست و انگار تمام پازل داستان به همان ترانه و یاری کردن ذهن او برای به یاد آوردن کامل آن بستگی دارد.»