آرشیو پنجشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹، شماره ۷۳۸۳
سیاسی
۳

اخبار

دستور پیگیری علل حادثه آتش سوزی تهران از سوی سران سه قوه

در پی حادثه آتش سوزی سه شنبه شب در مرکز درمانی سینا اطهر تهران روسای سه قوه در پیام هایی ضمن تسلیت به خانواده ها از دستگاه های ذیربط پیگیری علت واقعه را خواستار شدند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن روحانی در پیام خود ضمن ابراز تسلیت تاکید کرد: ضروری است دستگاه های ذی ربط هر چه سریع تر نسبت به بررسی دقیق و کارشناسانه علت وقوع این حادثه اقدام کرده و اهتمام ویژه برای رسیدگی به مصدومین و خانواده های داغ دیده و تسکین آلام آنان داشته باشند. امیدواریم با اعمال تدابیر و نظارت های لازم، هرگز شاهد تکرار چنین حوادث غم انگیزی در کشور نباشیم. رئیس قوه قضائیه هم خطاب به دادستان تهران تاکید کرد: لازم است دادستان محترم تهران در ادامه اقدامات اولیه ای که انجام داده اند، نسبت به بررسی و شناسایی دقیق عوامل بروز این حادثه در اسرع وقت اقدام و ضمن رسیدگی به مشکلات قضایی و حقوقی خانواده های داغدار نتیجه اقدامات را مستمرا به اینجانب گزارش نمایند. رئیس مجلس هم تاکید کرد: پیگیر رسیدگی کامل درمانی به بازماندگان و همچنین ارائه گزارش دقیق از علل و ابعاد این سانحه دلخراش توسط مسئولان امر و گزارش شفاف آن به مردم خواهم بود.اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری هم  در پیام خود بر رسیدگی فوری به آسیب دیدگان و بررسی علل وقوع حادثه تاکید کرد.

پیام قالیباف به مجامع بین المللی

رئیس مجلس دیروز در پیام‎های جداگانه به روسا و دبیران کل مجامع بین‎المللی و نهادهای بین‎المللی پارلمانی خواستار اتخاذ گام موثر برای مقابله و توقف اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی شد.به گزارش ایسنا، در بخشی از این پیام آمده: «با وجود آنکه بسیاری از کشورهای جهان، نهادهای بین‎المللی و در راس آن، سازمان ملل متحد و بسیاری از مجامع حقوق بشری از جمله شورای حقوق بشر با اقدامات توسعه طلبانه و ضد بشری رژیم صهیونیستی مخالف بوده و بارها در اسناد خویش بر غیرقانونی بودن آن تصریح کرده اند، اما شوربختانه رژیم صهیونیستی در دوره‎های مختلف و به شیوه‏‎های متفاوت، به طور منظم با اعمال سیاست‎های ضد بشری و غیرقانونی علیه فلسطینیان اقدام کرده و نهادهای بین‎المللی گام موثری برای مقابله و توقف اقدامات غیرقانونی و غیرمشروع این رژیم به عمل نیاورده‎اند. به نظر می‎رسد هم‎اکنون زمان مناسبی در اتخاذ گام موثر برای مقابله و توقف اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی است».