آرشیو پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۰۸
اقتصادی
۴

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی: متقاضیان تلفن همراه برای خرید شتاب نکنند

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری اعلام کرد: دلیلی برای افزایش قیمت وجود ندارد و به مصرف کنندگان می گویم برای خرید شتاب نکنند.

ابراهیم درستی در گفت وگو با خبرگزاری ایسنا، با انتقاد از انتشار خبر ممنوعیت واردات موبایل های بالای 300 یورو، تصریح کرد: این خبر باعث افزایش قیمت موبایل شد و حتی قیمت برخی از تلفن های همراه گران قیمت به 50 تا 60 میلیون تومان رسید. اعلام این خبر قیمت موبایل های کمتر از 300 یورو را هم افزایش داد.  وی افزود: بنابراین عده ای می خواستند از این شرایط سود هنگفتی ببرند. بیش از یک میلیون تلفن همراه هنوز در سامانه ثبت نشده و مکالمه برقرار نشده که با اعلام این خبر قیمت آنها هم افزایش پیدا کرد. از دستگاه های نظارتی می خواهیم اجازه ندهند عده ای از شرایط سوءاستفاده کنند و گرانی را به گردن مغازه داران بیندازد.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری و تلفن همراه و لوازم جانبی ادامه داد: گرانی با گرانفروشی متفاوت است و اکثر مغازه داران جنس را گران می خرند، چراکه برخی شرکت ها چند دستگاه پز دارند و مغازه داران باید علاوه بر قیمت شفاف، یک قیمت هم زیر میز بکشند.

درستی با بیان اینکه با وجود لغو این مصوبه قیمت ها باید کاهش پیدا کند و در این زمینه باید نظارت صورت گیرد، تصریح کرد: دلیلی برای افزایش قیمت وجود ندارد و به مصرف کنندگان می گویم برای خرید شتاب نکنند، فروشندگان هم سود عادلانه روی کالا بکشند و به واردکنندگان تذکر می دهم از شرایط بحرانی سوءاستفاده نکنند.

وی اضافه کرد: شرکت ها مکلف هستند کالای خود را بین فروشندگان توزیع کنند، تعمیرکاران و با مشاهده پروانه کسب مطمئن شوند که افراد فروشنده هستند.  گفتنی است، اخیرا در روزهای اخیر محدودیت واردات موبایل با ارزش بالای 300 یورو که از سوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اعلام شده بود خبرساز شد، اما در نهایت در کمیته مشترک میان بانک مرکزی و وزارتخانه های صنعت و ارتباطات موضوع اعمال ممنوعیت واردات گوشی های بالای 300 یورو منتفی شد.