آرشیو پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۰۸
جامعه
۱۰

هشدار پلیس با اشاره به امکان افزایش دمای خودرو تا 70 درجه

هرگز کودکان را حتی برای چند لحظه داخل خودرو رها نکنید

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور از بالا رفتن درجه دمای در داخل خودرو تا 70 درجه سانتیگراد خبر داد و گفت: هرگز کودک خود را در داخل خودروها هر چند کوتاه رها نکنید.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی همه خانی اظهار داشت: یکی از نکاتی که در فصل تابستان باید به آن توجه جدی کرد حضور کودکان در وسیله نقلیه است.گاهی اوقات فراموش می شود که کودکان مانند ما نمی توانند درجه حرارت داخل ماشین ها را تحمل کنند، این حرارت گاهی هم برای ما هم غیرقابل تحمل و طاقت فرساست.

همه خانی ادامه داد: گاهی برای خرید و یا گرفتن پول از عابربانک لحظه ای می خواهیم خودرو را ترک کنیم و حین رفتن درها را قفل کرده و با نگاهی محبت آمیز به کودکمان که دست هایش را روی شیشه خودرو گذاشته و با التماس به ما می فهماند که «مرا هم با خود ببر» از خودرو فاصله می گیریم غافل از اینکه نه برای او راه تنفس گذاشته ایم و نه راه تبادل هوا، به خیال خودمان جای او امن است.

وی افزود: این را بدانید در صورت خاموش بودن ماشین و بالابودن شیشه های آن دمای هوا در درون ماشین در روزهای گرم سال به شدت افزایش پیدا می کند و گاهی این دما به راحتی به بیش از 70 درجه سانتیگراد می رسد. بنابراین هرگز کودک خود را هر چند برای مدت زمان کوتاه، در چنین حالتی در درون وسیله نقلیه رها نکنید، چرا که متاسفانه کودکان آسیب های جبران ناپذیری در این شرایطی می بینند.