آرشیو پنج‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۰۸
جامعه
۱۰

چگونگی بازگشایی مدارس در مناطق قرمز، زرد و سفید اعلام شد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای سال تحصیلی آینده، برقراری کلاس و آموزش در مناطق قرمز صرفا به صورت مجازی و از طریق شبکه شاد و آموزش های تلویزیونی است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، رضوان حکیم زاده با اشاره به مشخص نبودن زمان شروع سال تحصیلی آینده اظهار داشت: آخرین تصمیم گرفته شده این است که مدارس در سال آینده از 15 شهریورماه و به صورت مجازی شروع شود اما اگر شرایط به گونه ای باشد که ستاد ملی کرونا اجازه برگزار شدن کلاس را بدهد، مشکلی با برگزاری حضوری مدارس نداریم، حتما کلاس ها را دایر خواهیم کرد و به خانواده ها اطمینان می دهیم که نگران آموزش فرزندانشان نباشند.

حکیم زاده با بیان اینکه شرایط مختلفی برای بازگشایی مدارس پیش بینی شده است، افزود: بر اساس تصمیم های اتخاذ شده، برقراری کلاس و آموزش در مناطق قرمز صرفا به صورت مجازی و از طریق شبکه شاد و آموزش های تلویزیونی، در مناطق زرد به صورت ترکیب مجازی و حضوری و با تصمیم گیری شورای مدرسه و در مناطق سفید به صورت حضوری است. البته مناطق سفید مناطق عشایری و روستایی کم جمعیت خواهند بود که تعداد دانش آموزان یک رقمی است و امکان رعایت فاصله اجتماعی در این مدارس و کلاس ها وجود دارد. وی، در پاسخ به این سوال که در واگذاری تصمیم به شورای مدارس، ممکن است مدارسی که شهریه می گیرند به دلیل تضمین ارائه خدماتی که به علت آنها شهریه گرفته اند، تصمیمات نابجا بگیرند، گفت: واگذاری تصمیم به مدرسه در چارچوب شرایط و دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش خواهد بود و بیشتر متوجه شهرهایی است که در شرایط زرد هستند، البته ناظران ما بر فعالیت مدارس نظارت خواهند کرد و به این صورت نیست که هر مدیر بتواند بدون رعایت چارچوب آیین نامه تصمیم گیری کند. خانواده ها با توجه به دستورالعمل بازگشایی مدارس در مرحله اول فقط لازم است شهریه ثابت مدارس غیردولتی را بپردازند و سپس با توجه به شرایط برقراری کلاس ها، شهریه فوق برنامه تعیین شود و مطمئن باشند که آموزش و پرورش مدافع منافع اولیا و دانش آموزان است.