آرشیو پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹، شماره ۷۳۸۹
سیاسی
۳

هاشمی طبا: هدف طرح سوال از رئیس جمهوری هتاکی و توهین به اوست

سیاستمدار و مدیر ارشد دولت های پس از انقلاب، گفت: نوع طرح سوال از رئیس جمهوری و رفتارها نشان دهنده این است که می خواهند رئیس جمهوری به مجلس بیاید و به او بی احترامی، هتاکی و توهین کنند.

سید مصطفی هاشمی طبا در گفت وگو با ایلنا درخصوص برخوردهای صورت گرفته با وزیر امور خارجه در مجلس، گفت: من فکر می کنم این برخوردها قابل پیش بینی بود، در مجالس گذشته هم چنین  افرادی حضور داشتند و رفتارهای تند از خود بروز می دادند، منتها نکته ای که باید به آن توجه شود این است که چنین رفتارها و اتهام زنی هایی در شان مجلس نیست، نماینده مجلس باید منطقی حرف بزند. وی ادامه داد: مجلسی که وظیفه دارد و می خواهد معقول تصمیم بگیرد، باید از اتهام زنی به مقام های کشور پرهیز کند و در مقابل با صحبت منطقی و استدلالی به دنبال بیان نظرات خود باشد، البته این رفتارها خیلی کمتر از آن توهین هایی است که در بیرون از مجلس نسبت به آقای روحانی و آقای ظریف صورت می گیرد، اما نمایندگان محترم باید بدانند که با این فعالیت های هیجانی و شعاری هیچ نتیجه و دستاوردی حاصل نمی شود.

هاشمی طبا در ادامه درباره تناقض میان شعارهای ولایتمداری نمایندگان مجلس یازدهم و توهین های انجام شده به وزیر امور خارجه که بارها شخصیت وی مورد تمجید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است، اظهار داشت: در این خصوص ضرب المثلی وجود دارد که می گوید «به عمل کار برآید»، کسانی که خود را تابع رهبری می دانند و حرف ایشان را ملاک و معیار می دانند، ادعای آنها با عملکرد و رفتارشان همخوانی ندارد. حتی برخی گروه ها در کشور هستند که معتقدند نباید برخلاف نظر و فکر رهبری فکر کرد و نظر داد، خب وقتی چنین عقیده ای دارند چرا در عمل رفتاری خلاف ادعای خود به نمایش می گذارند؟ این فعال سیاسی اصلاح طلب درخصوص مطرح شدن طرح سوال از رئیس جمهوری توسط نمایندگان، بیان داشت: سوال از رئیس جمهوری حق نمایندگان است و همه باید پاسخگو باشند، اما این نوع سوال کردن و رفتارها نشان دهنده این است که می خواهند رئیس جمهوری به مجلس بیاید و به او بی احترامی، هتاکی و توهین کنند.