آرشیو پنج‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹، شماره ۵۷۰۱
زندگی
۱۳

حق با شماست

#آسفالت-منطقه-14

قاسمی از تهران: با وجود پیگیری های فراوان برای آسفالت خیابان رحیمی در منطقه 14 تهران، شهرداری این منطقه دو تکه کوچک را فقط آسفالت کرده است.

#کلاهبرداری-کرج

توکلی شهمیرزادی از کرج: خانه ای را شش برابر قیمت در سال 92 به صورت کلاهبرداری به بنده فروختند. برخلاف  پیگیری های فراوان از قوه قضاییه و شکایت از مالک قبلی اما نتیجه ای حاصل نشده است.

#قیمت-مسکن

زارع از تهران: قیمت مصالح ساختمانی باز هم گران شده و با افزایش قیمت مصالح ساختمانی باید منتظر افزایش قیمت مسکن باشیم.

جوابیه

در پی درج پیامی با عنوان «فعالیت دوباره زباله گردها با توجه به شیوع ویروس کرونا» مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهر تهران با ارسال نمابری اعلام کرد: پیرو ابلاغیه معاون محترم خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران همه فعالیت های تفکیک در مبدا مناطق 22 گانه از تاریخ 12/12/98 تا اطلاع ثانوی تعطیل شده که بر اساس بازدیدهای به عمل آمده توسط ناظرین این سازمان کنترل لازم انجام شده است. پدیده زباله گردی که در سطح مناطق مشاهده می شود مربوط به عوامل غیرمجاز بوده که متاسفانه سایر آسیب های اجتماعی نیز به این موضوع دامن زده و کنترل عوامل بروز این پدیده خارج از حیطه اختیارات و مسوولیت شهرداری بوده و بدون همکاری سایر نهادهای ذیربط از جمله وزارت بهداشت، سازمان محیط زیست، ضابطین قضایی و... امکان پذیر نمی باشد. در همین خصوص سازمان مدیریت پسماند با مکاتبه ای اخذ دستور مقام محترم قضایی خطاب به فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و دستور همکاری کلانتری ها با مامورین شهرداری تهران، اقدامات لازم را در زمینه جمع آوری و جلوگیری از تفکیک غیرمجاز به عمل آورده است. لازم به ذکر است که زباله گردی به هیچ عنوان از نظر این سازمان پذیرفته نبوده و هرگونه به کارگیری کودکان با همکاری زباله گردان از جانب پیمانکاران شهرداری، مشمول جرائم و در صورت تکرار موجب فسخ قرارداد می شود.