آرشیو پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۰۸
صفحه آخر (جهان)
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

آمریکا

جروزالم پست: یک منبع آمریکایی با اشاره به جلسه کاخ سفید در مورد بررسی ابعاد طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال 30 درصدی کرانه باختری، خبر داده که احتمال اجرای آن در ماه جولای(مرداد) همچنان وجود دارد. همزمان، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس، در تماس تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، با ابراز نگرانی مجدد از طرح اشغال کرانه باختری، از وی خواست این طرح را کنار بگذارد.

کره شمالی

خبرگزاری یونهاپ: در حالی که پیونگ یانگ تمایلی به از سرگیری مذاکرات هسته ای متوقف شده نشان نمی دهد، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، گفته که آماده دیدار دوباره با رهبر کره شمالی است. او در مصاحبه ای ادعا کرد: من متوجه شدم که آنها خواهان دیدار هستند و ما به طور حتم این کار را انجام می دهیم. اگر بدانم این مسئله کمک کننده است، آن را انجام می دهم.

فلسطین

رای الیوم: «دان شاپیرو» سفیر پیشین آمریکا در اراضی اشغالی فلسطین، از تلاش کشورهای عربی موسوم به «میانه رو» مانند امارات، برای اجرای طرح اشغال کرانه باختری فلسطین خبر داد. شاپیرو تاکید کرده که کشورهای مذکور تلاش زیادی کردند تا «از مخالفت اردن با طرح الحاق بکاهند و از «امان»خواستند که از صف جمعی کشورهای عربی خارج نشود».

میانمار

الجزیره: سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که بمباران ایالت «راخین» از سوی ارتش میانمار، منجر به کشته شدن افراد غیر مسلح، از جمله کودکان و زنان، شده است و این اقدام جنایت جنگی محسوب می شود. این سازمان تاکید کرد که شورای امنیت سازمان ملل باید درباره آن تحقیق کند. در هفته گذشته اعلام شد که هزاران نفر از مسلمانان روهینگیا در غرب میانمار، به دلیل تصمیم ارتش برای انجام عملیات پاک سازی، اقدام به تخلیه منازل خود کرده اند.

بحرین

خبرگزاری مهر: سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که دو جوان بحرینی در معرض خطر اعدام قرار دارند. دیوان عالی بحرین اعلام کرد که دوشنبه آینده رای نهایی خود را در پرونده دو جوان محکوم به اعدام به نام های «محمد رمضان» و «حسین موسی» اعلام خواهد کرد. سازمان

دیده بان حقوق بشر از متحدان رژیم بحرین، یعنی آمریکا و انگلیس، خواست که به منامه فشار وارد کنند تا اجازه تحقیقات مستقل بین المللی را درباره محمد رمضان و حسین موسی و شکنجه شدن آنها از سوی پلیس بحرین بدهد. این سازمان همچنین از بحرین خواست که سریعا این دو را آزاد یا به طور عادلانه محاکمه کند.