آرشیو پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹، شماره ۵۷۰۱
حوادث
۱۹

حمید صفت منکر قتل پدرخوانده اش شد

آخرین جلسه دفاع حمیدرضا صفت، در پرونده مرگ پدرخوانده اش دیروز در دادسرای جنایی تهران برگزار شد. متهم در این جلسه مدعی شد در مرگ پیرمرد هیچ نقشی نداشته و نمی دانسته او بیمار است.

به گزارش خبرنگار جنایی جام جم، حمیدرضا 27 ساله متهم است 24 مرداد سال 96 در جریان درگیری با شوهر مادرش در خانه شان در خیابان ملاصدرا باعث مرگ وی شد. او در جریان تحقیقات گفت: «با مقتول رابطه خوبی داشتم، اما او با مادرم بدرفتاری می کرد. آن روز متوجه دعوای دوباره آنها شدم و فهمیدم مادرم را کتک زده که از این موضوع ناراحت شده و به خانه آنها رفتم. میان مان درگیری رخ داد و و او را هل دادم که به دیوار یا کمد برخورد کرد.» کارشناسان پزشکی قانونی بعد از سه بار بررسی پرونده اعلام کردند؛ متهم پرونده 50 درصد در مرگ مقصر است. 50درصد مرگ به خاطر بیماری های مرد سالخورده بود.

بعد از گزارش پزشکان، متهم توانست با سپردن وثیقه 600 میلیون تومانی تا روز دادگاه از زندان رجایی شهر آزاد شود. با دستور ساسان غلامی، بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران قرار شد که این بار هیات 11 نفره پزشکی قانونی درباره علت مرگ مرد کشته شده اعلام نظر کنند. چند روز پیش این هیات 11 نفره نظر دادند که بیماری زمینه ای فرد فوت شده و نیز اقدامات ناشی از درگیری فیزیکی که او روز حادثه داشته می تواند باعث مرگ وی شده باشد. دیروز حمیدرضا صفت در شعبه سوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران حضور یافت و در جریان آخرین جلسه تحقیقات قضایی گفت : قتل عمد را قبول ندارم، درگیری آنچنانی میان من و پدرخوانده ام در آن خانه رخ نداد. مشاجره داشتیم، اما درگیری مان فیزیکی نبود که به قتل وی منجر شود.  نمی دانستم او بیمار است و از نوع بیماری اش خبری نداشتم. همیشه با هم رابطه خوبی داشتیم و تا آخرین لحظات نیز با هم خوب بودیم و به هم احترام می گذاشتیم.

وی افزود: بعد از این ماجرا شرایط زندگی ام تحت الشعاع قرار گرفت. حتی در این چندسال قرار بود به عنوان خواننده در 30 پروژه سینمایی کار کنم، اما به خاطر پرونده قضایی نتوانستم. باور کنید من قاتل نیستم و نمی خواستم آن مرد فوت کند.

با آخرین دفاعیات حمیدرضا، پرونده او به زودی برای محاکمه و صدور حکم به دادگاه کیفری ارسال می شود.