آرشیو پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹، شماره ۵۷۰۱
حوادث
۱۹

عامل قتل نگهبان کارخانه در حاشیه تهران: شیشه مغزم را معیوب کرده

دو پسر نوجوان که در جریان سرقت از کارخانه ای در حاشیه تهران، نگهبان آنجا را کشته و انگشتان دست یکی از کارگران را قطع کرده بودند، پای میز محاکمه قرار گرفتند. متهم اصلی پرونده مدعی است به خاطر مصرف موادمخدر، ماجرای قتل را فراموش کرده است.

به گزارش خبرنگار جام جم، تحقیقات جنایی در این پرونده از پنج سال قبل با گزارش جنایتی در کارخانه ای در حاشیه تهران آغاز شد. در جریان تحقیقات پلیسی مشخص شد، دو پسر نوجوان در حالی که چاقویی در دست داشتند وارد کارخانه شده و ضربات مرگباری را به بدن نگهبان وارد کرده بودند. یکی از کارگران با دیدن این صحنه قصد داشت نگهبان را نجات دهد که مهاجمان ناشناس انگشتانش را قطع کردند.

با بررسی دوربین های مداربسته هویت مهاجمان شناسایی شد. عاملان قتل در همان منطقه زندگی می کردند، اما بعد از قتل متواری شده بودند. سرانجام پس از مدتی طولانی، دو پسر نوجوان دستگیر شدند.

متهم اصلی به نام بیژن که در زمان قتل 16 ساله بود در تحقیقات گفت: از 12 سالگی شیشه می کشیدم و برای تهیه پول سرقت می کردم. دوستم روز قتل، پیشنهاد سرقت از کارخانه را مطرح کرد. قبل از سرقت شیشه کشیدم تا جرات سرقت پیدا کنم. آن قدر موادکشیده بودم که نفهمیدم در کارخانه چه اتفاقی افتاد.

با تکمیل تحقیقات، پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده و متهمان در شعبه چهارم پای میز محاکمه قرار گرفتند. در این جلسه اولیای دم نگهبان برای قاتل تقاضای قصاص کردند.

کارگر کارخانه هم درخواست دیه انگشتان قطع شده اش را کرد.

سپس بیژن در جایگاه قرار گرفت و گفت: من از آن دسته افرادی هستم که موادمخدر مغزم را معیوب می کند. آن روز هم فقط یادم هست نگهبان فریاد زد و از ترس به سمتش حمله کردم. وقتی به خودم آمدم از کارخانه بیرون آمده بودم.

در ادامه متهم دیگر پرونده در دفاع از خود گفت: وقتی نگهبان و کارگر کارخانه ما را محاصره کردند، دچار وحشت شده و به سمت شان حمله کردیم. پس از دفاعیات متهمان و وکلای آنها، قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.