آرشیو پنج‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹، شماره ۴۹۳۰
فرهنگ و هنر
۲۱

کوتاه از فرهنگ و هنر

درحالی که قرار بود فیلم «پیشی میشی» به کارگردانی حسین قناعت از 25 تیر اکرانش براساس مصوبه شورای صنفی نمایش در سینماها آغاز شود، تهیه کننده این فیلم انصراف خود را از اکران اعلام کرد. احمد احمدی درباره دلایل این انصراف گفت: «مخاطب این فیلم خانواده و کودکان هستند و با شرایطی که کرونا به وجود آورده، حفظ سلامت مخاطبان سینما مهم تر است، بنابراین تصمیم گرفتیم از اکران این فیلم انصراف بدهیم.»

  هیات داوران بیست و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم صوفیه به ریاست پیتر وبر، جایزه نشان ویژه بهترین فیلم نامه را به فیلم «یلدا» نوشته و ساخته مسعود بخشی از ایران اعطا کرد.

  «هرم هستی؛ تاملی هیدگری در نظرگاه ابن سینا و طلایه داران عرفان خراسان» نوشته مجتبی اعتمادی نیا سه شنبه 24 تیرماه در نشست هفتگی شهر کتاب نقد و بررسی می شود. این نشست با حضور احمدعلی حیدری، علی اصغر مصلح و مجتبی اعتمادی نیا از ساعت 15 به صورت مجازی در نشانی Instagram/ bookcityculturalcenter برگزار می شود.

  عموزنجیرباف نمایش برگزیده نخستین جشنواره مونولوگ دانشجویی افرا از 22 تیر در تالار محراب روی صحنه می رود؛ این نمایش، دوره اول اجرای خود را به مدت پنج شب در قالب رپرتوار آثار برگزیده، در عمارت نمایشی نوفل لوشاتو، در دی ماه سال 1398 با استقبال مخاطبان سپری کرد.  «عموزنجیرباف» به موضوع مواد روانگردان پرداخته و با توجه به شیوه اجرایی، برای اجرا در روزهای کرونایی، گزینه مناسبی است.