آرشیو شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۰۹
اقتصادی
۴

در سایه کم توجهی ادارات و سازمان ها روند مصرف برق در کشور به شدت افزایش یافت

پیک مصرف برق روندی صعودی دارد و نگرانی ها بابت التهاب شبکه برق و احتمال بروز خاموشی ها بیشتر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس آمار رسمی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، روزپنجشنبه در ساعت 12 و 43 دقیقه، مصرف لحظه ای برق کشور به 57 هزار و 647 مگاوات رسید.

این میزان مصرف برق که بالاترین مقدار مصرف ثبت شده در سال جاری است در یک روز نیمه تعطیل (پنج شنبه) حادث شده و این نگرانی را به دنبال داشته که در روزهای کاری این هفته شاهد ثبت رقم بالاتری در پیک مصرف برق باشیم. این نگرانی زمانی بیشتر می شود که پیش بینی های سازمان هواشناسی از افزایش دمای هوا و به تبع آن احتمال افزایش مصرف برق در بخش سرمایشی حکایت دارد.

مصطفی رجبی مشهدی؛ سخنگوی صنعت برق درباره افزایش مصرف برق گفت: آخرین روز هفته گذشته (پنجشنبه  19 تیر ماه) و در حالی که ادارات کشور در ساعات بعد از ظهر، در حال تعطیلی کامل قرار داشتند، مصرف برق کشور ناگهان چنان افزایش یافت که از یک روز کاری وسط هفته نیز پیشی گرفت. در روز مذکور پیک مصرف برق به 57 هزار و 630 مگاوات رسید. این میزان تنها 17 مگاوات با بیشترین میزان مصرف برق ثبت شده در سال گذشته فاصله دارد.

وی ادامه داد: این هفته روزهای گرمی را پیش رو داریم و به همین دلیل رعایت مهم ترین نکات مدیریت مصرفی یعنی استفاده از دور کند کولر آبی و تنظیم درجه کولرهای گازی روی 24 درجه، بسیار ضروری است.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه در هفته پیش رو، سختگیری بیشتری بر مصرف برق دستگاه های اداری و نهادها خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغیه ها و مصوبات دولت، ادارات باید مصرف برق خود را حداقل 10 درصد کاهش دهند.

رجبی مشهدی در عین حال از اعتراض برخی مراجعان به ادارات و دستگاه هایی خبر داد که دمای سالن های خود را چنان کاهش می دهند که باعث ایجاد حساسیت و احساس بیماری در افراد می شود. پایین بودن دمای برخی ادارات و سالن های فرودگاهی نیز باعث ناراحتی تعدادی از  مردم شده است که در تماس های مکرر با ادارات برق کشور به آن اشاره و خواستار پیگیری شده بودند.