آرشیو شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹، شماره ۷۳۹۰
ایران زندگی
۵

امروز ستاد ملی مقابله با کرونا درباره آزمون ها تصمیم می گیرد

زمزمه های تعویق آزمون های سراسری چند روزی می شود که دوباره خبرساز شده است. بر اساس تصمیمی که 16 اردیبهشت 99 از طریق ستاد مقابله با کرونا اعلام شد، قرار بر این بود که آزمون دکترای 99 دانشگاه ها روز پنجشنبه 26 تیر ماه، آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته پنجشنبه 2 مرداد و جمعه 3 مرداد، کنکور سراسری پنجشنبه 30 و جمعه 31 مرداد، آزمون فنی و حرفه ای جمعه 14 شهریور و آزمون کارشناسی ناپیوسته جمعه 14 شهریور برگزار شود اما چند هفته ای است که داوطلبان کنکور سراسری دانشگاه ها نسبت به برگزاری این آزمون ها به دلیل شیوع دوباره بیماری کرونا اعتراض دارند و معتقدند که باید به این مساله توجه ویژه ای شود.

آنها می گویند برگزاری آزمون چندساعته با توجه به جمعیت بالای داوطلبان احتمال اینکه سلامت آنها را به خطر بیندازد زیاد است. البته همین اعتراض ها موجب شد اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و همچنین برخی مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا هم خبر از بررسی و تعویق آزمون های سراسری را دهند. اما روابط عمومی سازمان سنجش در این باره به «ایران» اعلام کرد: فعلا در این خصوص تصمیمی گرفته نشده است و امروز شنبه در ستاد ملی مقابله با کرونا درباره برگزاری آزمون ها تصمیم گیری خواهد شد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور هم درباره برگزاری آزمون های در گفت و گو با «پانا» می گوید: «درباره تعویق برگزاری آزمون ها مواردی در حد پیشنهاد مطرح شده اما هنوز تصمیمی در این باره اتخاذ نشده است و تصمیم گیری در این زمینه به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا بستگی دارد. ضمن اینکه نظر سازمان سنجش به عنوان مجری برگزاری آزمون ها نیز اخذ خواهد شد.» فاطمه زرین آمیزی، با تاکید بر اینکه هنوز هیچ اقدامی درباره تعویق زمان برگزاری کنکورها اتخاذ نشده است، می افزاید: «نظر سازمان سنجش بر این است که آزمون ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و تمهیداتی که اتخاذ می شود، برگزار شود چون معتقدیم که باید تبعات بعد از کنکور نیز لحاظ شود. البته درباره آزمون ها فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران صحبت کردند و گفتند بهتر است برگزار نشود. سازمان سنجش سازمان مجری است و باید منتظر تصمیم در این زمینه بود.» وی در پایان می گوید: «در هفته آتی درباره برگزاری کنکورها تصمیم گیری خواهد شد و زمان برگزاری آزمون ها همان زمانی خواهد بود که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام خواهد کرد.»