آرشیو شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹، شماره ۴۹۳۱
سیاست گذاری
۶
خبر

ثبت نام مشمولان ثبت کارت خوان مشاغل ضعیف بود

معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی در مورد میزان ثبت نام مشمولان ثبت کارت خوان مشاغل که شهریورماه سال 98 فراخوان شد، عنوان کرد: تعداد ثبت نام ها به غیر از پزشکان بسیار پایین بوده است. به موجب قانون صاحبان مشاغل و آنهایی که فراخوان شدند مکلف هستند، از ابتدای سال 99 تمام فعالیت های اقتصادی را از طریق سامانه و کارت خوان ثبت شده انجام دهند و در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، متخلف هستند که در چارچوب قانون با آنها برخورد می شود.

وی ثبت نام کارت خوان مشاغل در سامانه مالیاتی را 100 درصد مرتبط با تراکنش های بانکی دانست و یادآور شد: وقتی می گوییم از کارت خوان استفاده شود، در جهت شفافیت است. از طرفی با بانک مرکزی جلساتی برگزار شده است تا اطلاعات حساب هایی که به بنگاه های اقتصادی وصل هستند، به خصوص آنهایی که با مشتری سر و کار دارند، دریافت شود.

به گفته معاون سازمان امور مالیاتی، یکی از وظایف قانونی، ساماندهی دستگاه کارت خوان فروشگاهی است که باید در نظام بانکی و مالیاتی تعریف شود و مربوط به همان فروشگاه باشد. حساب های بانکی متصل به کارت خوان باید تفکیک شوند و حساب تجاری و شخصی جدا شود.

این مقام مالیاتی در پاسخ به این سوال که تراکنش های بانکی را چه زمانی از بانک مرکزی دریافت می کنید، تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از تراکنش ها را از طریق شاپرک دریافت می کنیم؛ اما آنهایی را که باید از بانک ها دریافت کنیم، هنوز به نتیجه نرسیده است. در مورد اخذ دیتا و حساب های بانکی، مکاتبات متعددی با بانک ها صورت گرفته و مهلت 2 هفته ای در نظر گرفته شده است.