آرشیو شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۰۹
ورزشی
۹

اخبار کوتاه از فوتبال

سرپرست روابط عمومی استقلال نیامده استعفا کرد

سرپرست روابط عمومی استقلال که روزچهارشنبه هفته گذشته حکم خود را از احمد سعادتمند دریافت کرده بود، حضورش در این باشگاه به 24 ساعت هم نرسید و استعفا کرد.

سعادتمند مدیرعامل استقلال روز چهارشنبه طی حکمی، سهیل گوهری را به عنوان سرپرست روابط عمومی باشگاه استقلال منصوب کرد. اما حضور گوهری در این سمت که با انتقاد اهالی فوتبال در فضای مجازی و شائبه های زیادی رو به رو شده بود به یک روز هم نکشید و او با نوشتن نامه ای خطاب به سعادتمند از سمت سرپرستی روابط عمومی باشگاه استقلال، استعفا کرد.او دلیل استعفایش را مشکلات شخصی و خانوادگی ناشی از نگرانی و استرس همه گیری بیماری کرونا و نداشتن تمرکز کافی در کار عنوان کرد.

در این میان خبرگزاری مشرق روز پنج شنبه در خبری با انتقاد از این انتخاب نوشت: شخصی که دارای سوابق مشخص هتاکی به مقام شهید و نظام است، چگونه در باشگاه استقلال حکم می گیرد. مشرق نوشت: سهیل گوهری که عنوان می شود با فشار وزارت ورزش و جوانان به استقلال رفته، دارای سابقه ای از مواضع هتاکانه و تاسف برانگیز است که بایستی دستگاه های ذیربط مانع از حضور و بروز آنها در چنین مناصبی شوند. البته، بایستی بررسی شود که چه کسانی موجب چنین انتصاب هایی نیز شده اند تا زمینه چنین اتفاقاتی از بین برود.

اعتراض 8:46 دقیقه ای آنری در آمریکا علیه نژادپرستی

مهاجم معروف و اسبق تیم ملی فوتبال فرانسه به خاطر اعتراض به نژادپرستی، هشت دقیقه حین بازی زانو زد.

 «تیری آنری» بعد از گذشت چندین هفته از کشته شدن جورج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس، همچنان از رفتار نژادپرستانه دستگاه امنیتی ایالات متحده ناراحت و عصبانی است.وی که اکنون سرمربی تیم مونترال ایمپکت در لیگ حرفه ای آمریکاست، در جریان بازی با تیم نیوانگلند به مدت 8 دقیقه و 46 ثانیه در حرکتی نمادین و اعتراضی به مرگ فلوید، زانو زد و دستان خود را بالا آورد تا اعتراض خود را به نابرابری و بی عدالتی در آمریکا نسبت به سیاه پوستان را نشان دهد. آنری حتی یک تی شرت به تن داشت که روی آن Black Lives Matter (زندگی سیاهان مهم است) نوشته شده بود. در این بازی تیم او یک بر صفر باخت، اما آنری به شکل حرکت اعتراضی مردم جهان در هفته های اخیر زانو زد و مراتب تاثر و ناراحتی عمیق خود را از نژادپرستی ابراز کرد.