آرشیو شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹، شماره ۷۳۹۰
سیاسی
۳

اخبار

درگذشت فرمانده پیشین نیروی هوایی ارتش

در پی در گذشت فرمانده پیشین نیروی هوایی ارتش مقامات عالی نظامی کشورمان از جمله امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیام های جداگانه در گذشت امیر سرتیپ خلبان صدیق را تسلیت گفتند. زنده یاد امیر سرتیپ صدیق، انسانی والا، مدیری توانمند و استاد خلبانی بی نظیر بود که از آذر سال 1362 با حکم امام خمینی(ره) به سمت فرماندهی نیروی هوایی ارتش منصوب شد و تا بهمن 1365 در این سمت انجام وظیفه کرد و در زمان فرماندهی وی، ضربات سنگینی به نیروی هوایی و تاسیسات حیاتی و حساس دشمن بعثی وارد آمد. مرحوم صدیق همچنین مدیرعاملی شرکت های هواپیمایی کاسپین و زاگرس را  در کارنامه خود داشت.

فرمانده گردان دژ خرمشهر در دوران دفاع مقدس درگذشت

فرمانده گردان دژ خرمشهر در دوران دفاع مقدس پنجشنبه شب بر اثر بیماری درگذشت. به گزارش ایرنا، سرهنگ جانباز «علی قمری» که از جمله دلاورمردان آزادسازی خرمشهر بود دوره های آموزشی نظامی از جمله تکاوری، کوهستان، رنجر، چترباز، چریک، گریلا، جنگ های نامنظم را در بالاترین سطح حرفه ای گذرانده بود، به عنوان استادی مجرب به هزاران نفر از نیروهای جوان و انقلابی آموزش های نظامی را ارائه داد.

نمایندگان کم تجربه رابطه دولت و مجلس را خراب نکنند

رضا روستا آزاد، عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران در گفت وگویی با خبرگزاری خبرآنلاین درخصوص عملکرد یک ماه اخیر نمایندگان مردم در مجلس یازدهم و همچنین لزوم استقرار نگاه کارشناسی در پارلمان یازدهم، گفت: فردی که در عالم سیاست فعالیت می کند باید همواره از نظر مشورتی افراد مختلف بهره بگیرد. امروز نیز لازم است بزرگان جریان اصولگرا نظرات راهبردی خود را در اختیار نمایندگانی که برای اولین بار پا به مجلس گذاشته اند، قرار بدهند. روستا آزاد با انتقاد از بروز برخی رفتارهای هیجانی در مجلس یازدهم، گفت: بنده رفتارهایی که در نهایت رابطه دو قوه «مقننه» و «مجریه» را خراب کند، به صلاح نمی دانم. البته بروز این رفتارها به دلیل کم تجربگی برخی از نمایندگان است و امیدوارم در ماه های آینده مجلس این رفتارها نیز کمتر مشاهده شود.