آرشیو شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۰۹
جامعه
۱۰

لزوم پرهیز از تردد و سفرهای غیرضروری

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: 19 استان در وضعیت قرمز و هشدار کرونایی

پس از آنکه آمار فوتی های کرونا در کشور به رکورد بی سابقه 221 نفر رسید، دیروز تعداد جانباختگان ناشی از این بیماری به 142 نفر کاهش یافت.

به گزارش وبدا، سخنگوی وزارت بهداشت دیروز گفت: از 19 تا 20 تیرماه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 262 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که یک هزار و 455 نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید19 در کشور به 252 هزار و 720 نفر رسید.

سیما سادات لاری اظهار داشت: متاسفانه در طول این مدت، 142 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 12 هزار و 447 نفر رسید.

لاری افزود: خوشبختانه تا کنون 215 هزار و 15 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند اما سه هزار و 319 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش همکاران آزمایشگاهی ما تاکنون یک میلیون و 922 هزار و 501 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

 9 استان در وضعیت قرمز، 10 استان در شرایط هشدار

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: همانند روزهای گذشته استان های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز و استان های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری یادآور شد: توصیه اکید وزارت بهداشت در این شرایط، پرهیز از سفر و ترددهای غیرضروری به ویژه سفر به استان های خراسان رضوی و مازندران است. همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستشوی مداوم دست ها می تواند خطر ابتلا به کرونا را به کمترین حد ممکن برساند.

گفتنی است، آمار جانباختگان بر اثر کرونا طی بازه زمانی 18 تا 19 تیر ماه با ثبت 221 فوتی متاسفانه بار دیگری رکورد جدیدی را ثبت کرد.