آرشیو شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۰۹
صفحه آخر (جهان)
۱۲

شهردار سئول با جمله «عذرخواهی می کنم» خودکشی کرد!

سرویس خارجی: شهردار پایتخت کره جنوبی پس از نگارش نامه حاوی پوزش وی از همگان، خودکشی کرد.

کره جنوبی سال هاست که از لحاظ خودکشی، در صدر کشور های جهان قرار دارد و یا جزء چند کشور صدرنشین است. داستان خودکشی شخصیت های شناخته شده این کشور، قصه درازدامنی است؛ از خودکشی رئیس جمهور پیشین کره جنوبی «رو مو هیون» که خود را از صخره ای پرتاب کرد و جان سپرد تا خودکشی «سون ون-جانگ»، سرمایه دار صنعت ساختمان سازی، که پس از افشای فساد سیاسی اش، دست به انتحار زد و...

این بار قرعه به نام «پارک وون سون»، شهردار سئول، افتاد. در نامه ای که از این شهردار به جای مانده و شبیه وصیت نامه است، آمده: «از همگان پوزش می طلبم و از تمام کسانی که در طول زندگی با من بودند، تشکر می کنم. من پیوسته نسبت به خانواده ام احساس گناه می کنم که نتوانسته ام به آنها چیزی به جز درد و رنج بدهم. جسد مرا بسوزانید و خاکستر آن را بر روی قبر پدر و مادرم بپاشید. از همگان خداحافظی می کنم.»

تیم تحقیقات پلیس پس از گزارش دختر شهردار به پلیس در مورد مفقود شدن وی، جسد او را بعد از ساعاتی در تپه های جنگلی شمال سئول پیدا کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات سئول که این نامه را در محل اقامتگاهش پیدا کرده اند، گفته اند: «در حال حاضر و طبق شواهد کنونی به نظر می رسد او خودکشی کرده باشد؛ هر چند پلیس در حال انجام تحقیقات برای کشف علت دقیق این مرگ است.» مقامات امنیتی افزوده اند، هیچ نشانه ای روی جسد شهردار پیدا نشده که نشانگر به قتل رسیدن وی باشد.

انگیزه احتمالی

پلیس سئول اعلام کرد که قبلا شکایتی علیه شهردار شده بود، اما درخصوص موضوع آن توضیحی نداد. به گزارش فارس، وزیر خارجه کره جنوبی روز چهارشنبه پارک را به آزار و اذیت جنسی متهم کرده بود. گفته می شود، منشی سابق او نیز روز چهارشنبه شکایتی رسمی به پلیس در این خصوص ارائه داده است.

گفتنی است، برای پارک که از هم حزبی ها و متحدان «مون جائه این»، رئیس جمهور کره جنوبی بود و قصد داشت در انتخابات ریاست جمهوری 2022 شرکت کند، همین رسوایی می توانست انگیزه ای برای خودکشی باشد، به ویژه وقتی آن را کنار نامه برجای مانده از او بگذاریم که در آن از رنج هایی که به خانواده اش تحمیل کرده، گفته است.