آرشیو سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۱۲
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

ولی امر مسلمین در سخنرانی ویدئو کنفرانسی با نمایندگان، شناسنامه ای برای مجلس یازدهم با عنوان «از قوی ترین و انقلابی ترین مجلس تاریخ انقلاب» صادر فرمودند. این شناسنامه مسئولیت نمایندگان را مضاعف می کند. خصوصا اینکه موکلان نیز به این مجلس امید بسته اند. انتظار می رود با تلاش مجاهدانه منویات امام المسلمین تحقق یابد و مجلس در تراز انقلاب و الگو باشد.

نیک نام- قم

رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) در دیدار مجازی با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، به تداوم نهضت خدمت رسانی تاکید کردند. از تمامی مساجد و افراد خیر و هیئات مذهبی و... درخواست می کنم با توجه به شرایط کرونایی کشور و حادتر شدن مشکلات مرتبط با آن، اهتمام ویژه ای نمایند تا ان شاءالله نیازمندان هر محله از برکات مواسات مومنانه برخوردار شوند.

6263—0938 و 6960—0936

نظام موظف است برنامه های راهبردی و سیاست های کلان خود را با اقتدار پیش ببرد و اجازه ندهد دشمنان و عواملشان در داخل هوچیگری کنند.

3107—0902

وقتی کاسه لیسان آمریکا از همکاری ایران با دو کشور قدرتمند مخالف تعدی های آمریکا یعنی چین و روسیه ناراحت و عصبانی می شوند دلیل بر این است که پیشرفت کشورمان را نمی توانند ببینند و ایران را برای نوکری غرب می خواهند.

6043—0916

وزیر امور خارجه کشورمان گفته هر هفته با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دیدار و گفت وگو داشته است. چرا در زمان حیات این شهید عزیز بیان نکردند؟ منطق آن شهید عزیز، آتش به اختیار، مذاکرات عزتمندانه، مبارزه با استکبار و خلوص نیت و رحماء بینهم و اشداء علی الکفار بود. اما جنابعالی همزمان با ترشرویی با منتقدان خیرخواه با قهقهه و قدم زدن با شیطان، امضای کری خبیث را تضمین می پنداشتید که ضد منطق آن شهید عزیز دلاور بود.

عسگری

کدام یک از عوامل تحمیل برجام پرخسارت، برای هزینه کلانی که از این ناحیه دامن نظام را فرا گرفت ریالی از جیب مبارک پرداخت کرده اند؟ آن ها توصیه ها و موعظه های حکیم انقلاب را نادیده گرفتند و خسارت هنگفتی به کشور وارد کردند.

9554—0901 و 7250—0919

آن کسانی که روشنگری و انقلابی گری را مغایر هم می دیدند و به جای آن اصلاحات را پیشنهاد دادند سر از ناکجاآباد لیبرالیسم درآوردند که هم آسایش مادی و هم آرامش درونی انسان را از بین برد و برخی از آنها هم پادوی آمریکا از آب درآمدند.

6043—0916

به عنوان یک پزشک رزمنده دوران دفاع مقدس بابت مطالبه گری کیهان از دولت و دولتمردان تقدیر و تشکر می کنم. معتقدم اگر این مطالبه گری کیهان نبود برخی از مسئولین کشور را به باد داده بودند.

4194—0912

تا وقتی که تولید در کشور رونق نگیرد و تقاضا از عرضه بیشتر باشد مصائب فعلی ادامه خواهد یافت. باید ساخت مسکن با زمین رایگان و صرفا برای نیازمندان محدود صورت گیرد چرا که مسکن به اندازه همه مردم در کشور وجود دارد منتهی خرید و اجاره خانه های گران قیمت از توان همه خارج است. نباید حل مشکلاتی مثل مشکل مسکن به طرح های بلندمدت و... موکول شود.

بیگ زاده

یکی از علل گرانی مسکن برخی از بنگاه های مسکن هستند که بعضا مسکن را خرید کرده و با قیمت 3-4 برابر به فروش می رسانند. باید علاوه بر اخذ مالیات از خانه های خالی از بنگاه هایی که چنین اقدامی می نمایند نیز مالیات های سنگین دریافت کنند.

6329—0992

از رئیس محترم دستگاه قضایی درخواست می شود طی دستورالعملی از تمامی دادگاه ها و شوراهای حل اختلاف بخواهند از صدور هرگونه حکم تخلیه منازل در این شرایط کرونایی به جد پرهیز نمایند. فرزندم قبول کرده که علاوه بر افزایش 25 درصد کرایه مبلغ 80 میلیون تومان هم به ودیعه اضافه نماید ولی موجر با انصاف نمی پذیرد و در این شرایط حساس حکم تخلیه گرفته است.

جاسبی

دلالان، واسطه ها، محتکرین و گرانفروشان و... با چند برابر کردن قیمت بسیاری از اجناس زندگی را بر قشر حقوق بگیر ثابت بسیار تلخ کرده اند. لازم است دولت و مجلس در کنار تلاش برای کنترل بازار اقدام به توزیع سبد کالایی به روش کالابرگ الکترونیکی نمایند تا بر اقشار ضعیف جامعه در این شرایط کرونایی، فشار مضاعفی وارد نشود.

7251—0915

با اینکه مسئولین امر به تامین دارو با ارز 4200 تومانی اذعان دارند از اول سال به ویژه از یک ماه قبل قیمت دارو در کشور به طور وحشتناکی بالا رفته است. به عنوان مثال قیمت قرص پلاویکس از 20600 ریال به 52000 ریال یا قرص دپاکین از 14500 ریال به 45500 ریال افزایش یافته است.

2826—0913

دولت برای حفظ آبروی خود هم شده در این ماه های آخر عمر، تورم تاریخی و کاهش قیمت ارز و سکه را جدی بگیرد. دولتی که دلار 3500 تومانی تحویل گرفته اگر دلار 22 هزار تومانی تحویل دهد آبرویی برایش باقی نمی ماند!

3275—0914 و 4780—0938

دستگاه قضایی باید با امثال تاجگردون برخورد کند ان شاءالله این شنیده ها صحت نداشته باشد که دولت قرار است او را به کار گیرد.

2041—0911

با توجه به تاکید اسلام بر ازدواج به موقع و با توجه به اوضاع نابسامان اقتصادی و بی تدبیری های مسئولین امر، از نمایندگان مجلس درخواست می شود در قانونگذاری در جهت تسهیل ازدواج جوانان قدم بردارند.

1420—0938

خطاب به مسئولین امر بنویسید تو را به خدا تاریخ کنکور امسال را پی در پی پس و پیش نکنند استرس و اضطراب تمام وجود فرزندان ما را گرفته و امیدشان را از دست داده اند. چرا دولت با این بی تدبیری ها با روح و روان جوانان کشور بازی می کند؟

9286—0914

ما که از بنزین سه هزار تومانی استفاده می کنیم قادر نیستیم پول طرح ترافیک هم پرداخت کنیم. بنابراین مجبوریم از مترو و اتوبوس شرکت واحد استفاده کنیم. چرا دولت طرح ترافیک را لغو نمی کند؟ مگر تهران در وضعیت هشدار نیست!

1156—0939

برای کنترل و کاهش انتشار ویروس خطرناک کرونا و ندادن بهانه به دست متخلفین به دلیل کمبود ماسک و... و با توجه به افزایش مراکز تهیه و تولید ماسک در داخل کشور، توزیع رایگان ماسک در محل های پرتردد مثل مترو، اتوبوس ها، تاکسی ها، پاساژها و مراکز خرید و... صورت گیرد. قطعا با توجه به مخارج سنگین درمان کرونا، توزیع رایگان ماسک بر درمان آن ترجیح دارد.

محمود بلیغیان- اصفهان

اگر چنانچه به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا در کشور به دقت عمل شود و همه مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند این ویروس نمی تواند به جان و اقتصادمان آسیب وارد کند.

6263—0938

شرکت میهن برای فروش بستنی جایزه سفر به کیش گذاشته و تبلیغ می کند. از آن طرف می گویند برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مردم مسافرت نروند. عرضم این است که این بی سروسامانی ها برای چیست؟

8688—0938

قیمت سمی که تولید داخل است در طول یک ماه چهار برابر شده پس دولت و مسئولین چه می کنند؟ کشاورز با این بی کفایتی دولت چه کند؟

0811—0914

سال گذشته آموزش و پرورش با استخدام یکجای تمام سربازمعلم ها در حق رتبه های برتر کنکور و افراد بااستعداد کشور جفا کرد. پیشنهادم این است که استخدام در این وزارتخانه فقط از طریق تعهد دبیری باشد.

5255—0915

یک فندک اتمی در یک محدوده 100 متری با سه قیمت متفاوت عرضه می شود... قیمت این فندک کنار ورودی مترو امام خمینی از سمت فردوسی به سمت غرب 60 هزار تومان، با فاصله 20-30 متری به سمت فردوسی 50 هزار تومان، 50 متر بالاتر 27 هزار تومان و در سرآسیاب منطقه 14، 25 هزار تومان است! چه نهاد و سازمانی مسئول برخورد با این نابسامانی هاست؟!

قاری