آرشیو سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹، شماره ۷۳۹۳
اجتماعی
۱۸

جلوگیری از ورود مسافران بدون ماسک به مترو

رئیس پلیس متروی پایتخت از جلوگیری پلیس از ورود مسافران فاقد ماسک به مترو خبر داد.

سرهنگ سعید عطاالهی به ایسنا گفت: برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص الزام استفاده از ماسک در اماکن عمومی و سرپوشیده، ورود بدون ماسک به مترو نیز ممنوع بوده و پلیس بر حسب وظیفه ای که بر عهده دارد از ورود شهروندان و مسافران بدون ماسک از گیت های مترو به داخل جلوگیری می کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک در ایستگاه های مترو از خرداد ماه اجباری شده بود گفت: البته این طور نیست که پس از مصوبه اجباری شدن ماسک پلیس به این موضوع ورود کرده بلکه قبل از آن نیز با توجه به اعلام اجباری بودن استفاده از ماسک در مترو، پلیس در این زمینه در کنار ماموران و کارمندان مترو حضور داشت.

عطاالهی با تاکید بر اینکه ماموران پلیس در تمام ساعات و در تمام ایستگاه های مترو در مجاور گیت ها مستقر شده و از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری می کنند، گفت: در روزهای نخست شروع طرح در خرداد ماه ما مشکلات متعددی داشتیم، اما اکنون بیش از 90 درصد مسافران مترو همکاری خوبی در این زمینه داشته و از ماسک استفاده می کنند.

 وی در مورد افرادی که ممکن است به دلیل مشکلات اقتصادی توانایی خرید ماسک نداشته باشند هم گفت: مواردی بوده که پلیس ماسک را به رایگان در اختیار چنین افرادی قرار داده است.