آرشیو سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۱۲
اخبار کشور
۳

عناصر سرویس های اطلاعاتی بیگانه در کرمان دستگیر شدند

رئیس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان از دستگیری تعدادی از عناصروابسته به سرویس های اطلاعاتی بیگانه در این استان خبر داد.

احمد قربانی، افزود: برای این افراد پس از طی مراحل تحقیق و رسیدگی، حکم قانونی صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین تعدادی از اعضای گروهک های معاند نیز در کرمان دستگیر، در دادگاه انقلاب اسلامی کرمان به جرم آنها رسیدگی و منجر به صدور حکم برای آنها شده است.

قربانی با اشاره به این مطلب که در این دادگاه پرونده های امنیتی زیادی رسیدگی و منتهی به صدور حکم شده است تصریح کرد: از جمله این پرونده ها می توان به پرونده شرور یحیی احمدیوسفی و شرور آریا جاویدان اشاره کرد که نامبردگان در منطقه جنوب استان کرمان سال ها شرارت و آدمکشی می کردند.

وی ادامه داد: این دو نفر که  با اقدامات ایزایی خود علاوه بر از بین بردن امنیت منطقه موجب از بین رفتن رشد اقتصاد نیز شده بودند در عملیات های جداگانه ای توسط سربازان گمنام حضرت ولیعصر(عج) در اداره کل اطلاعات استان کرمان، دستگیر و به پرونده های آنها در دادگاه انقلاب اسلامی کرمان رسیدگی و پس از صدور حکم اعدام و اجرای آن، امنیت به منطقه بازگشت که موجب رشد مجدد اقتصاد و سرمایه گذاری شد.

وی عنوان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و در راستای جلوگیری از سرایت این بیماری به زندان و در اجرای تدابیر مسئولان قوه قضائیه بخصوص ریاست کل دادگستری استان کرمان مقرر شد که به هیچ عنوان متهمان از زندان به مراجع قضائی اعزام نشوند و جلسات تحقیق و رسیدگی به صورت الکترونیک و از طریق ویدیو کنفرانس صورت گیرد.