آرشیو سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۱۲
اقتصادی
۴

رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار: افزایش حق مسکن کارگران در اولویت دولت نیست

رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار با گلایه از وزیر کار برای عدم تصویب حق مسکن در هیئت دولت گفت: دولت کارگران را سرکار گذاشته است.

فرامرز توفیقی در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم ، درباره آخرین وضعیت حق مسکن کارگران اظهار داشت: فعلا خبری از تایید حق مسکن در هیئت دولت نیست. نمایندگان کارگران گلایه خود را مطرح کرده اند اما طرف مقابل که دولت است در مقابل این موضوع سکوت کرده.

 وی ادامه داد: در بحث حق مسکن دو موضوع مطرح است. بحث اول ماهیت وجودی مبلغ و ریالی آن است. در شرایطی که هزینه های بهداشتی زیادی به خانواده ها تحمیل شده، اگر یک خانواده چهار نفره روزانه به چهار ماسک نیاز داشته باشد، به طور متوسط روزانه 10هزارتومان باید بپردازد. بنابراین حداقل ماهانه حدود200 تا300هزارتومان هزینه ماسک است. این رقم به جز هزینه های مواد شوینده و بهداشتی است.  رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار گفت: روزانه تعداد زیادی ازکارگران به نمایندگانشان مراجعه می کنند و پیگیر این مسئله هستند که چرا افزایش حق مسکن در هیئت دولت تصویب نمی شود.  توفیقی با طرح این سوال که  آیا افزایش حق مسکن کارگران جز اولویت های هیئت دولت نیست؟ ادامه داد: وزیرکار به عنوان عضو هیئت دولت باید به دنبال این می بود که مصوبه افزایش حق مسکن کارگران خارج از نوبت بررسی شود. با وجود اینکه جلسه هیئت دولت هر هفته برگزار می شود, چرا افزایش حق مسکن کارگران برای دولت مهم نیست؟ وزیرکار به عنوان رئیس شورای عالی کار و عضو دولت در آخرین جلسه شورای عالی کار قول داده بودند که مصوبه افزایش حق مسکن کارگران خارج از نوبت در جلسه هیئت دولت بررسی شود.اما متاسفانه چنین نشد. وی تاکید کرد: در شرایطی که استرس زندگی کارگران را فراگرفته است،کار دولت صحیح نیست که کارگران را برای 200هزار تومان منتظر گذاشته است.