آرشیو سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۱۲
ورزشی
۹

خواندنی از ورزش ایران

حسین نوری که در روزهای گذشته به دلیل ابتلا به بیماری کرونا و وخامت وضعیت جسمانی اش در بیمارستان مسیح دانشوری بستری شده بود، از بیمارستان ترخیص شد.او طی روزهای آینده دوره قرنطینه را در خانه سپری خواهد کرد. صاحب مدال برنز کشتی فرنگی جهان یکی از مدعیان حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک در وزن 87 کیلوگرم است.

طبق اعلام ژاپن تایمز تماشاچیان و متقاضیانی که نمی توانند به دلیل تعویق بازی های المپیک در اماکن و استادیوم های ورزشی حاضر شوند، می توانند هزینه بلیت های پیش خرید شده خود را از طریق کمیته برگزاری توکیو2020 دریافت نمایند. تاکنون بیش از 4 میلیون و 480 هزار بلیت برای بازی های المپیک و بیش از 970 هزار بلیت برای بازی های پارالمپیک توسط سامانه ها و بنگاه های بلیت فروشی ژاپن به فروش رسیده است. بر این اساس، بلیت های خریداری شده با اولویت پذیرش در سال 2021 برای افرادی که قادر به تماشای رقابت ها نیستند قابل استرداد خواهد بود.

مقامات بهداشتی بیشتری در ژاپن ابراز نگرانی کرده اند که برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک سال آینده می تواند خطرات بیشتری برای سلامتی مردم داشته باشد. دایچی موری یک پزشک تیم کنترل عفونت بیمارستان دانشگاه اوساکا در این باره اظهار داشت: اگر ما المپیک را برگزار کنیم این عفونت ها افزایش خواهد یافت. هیچ شکی در این نیست. رویترز همچنین به نقل از آتسو هامادا استاد دانشگاه علوم پزشکی توکیو هشدار داد حتی اگر واکسن قبل از المپیک ساخته شود این غیر ممکن است که بتوان آن را در سراسر جهان پخش کرد. شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و یوریکو کویکه فرماندار توکیو موافقت کردند برای برقراری ایمنی در توکیو با هم همکاری داشته باشند.

هادی رضایی که از دبیرکلی کمیته پارالمپیک استعفا کرده است با وجود مسئولیتی که در کاروان پارالمپیک عهده دار است در جلسه ستاد این بازی ها شرکت نکرد تا ابهامات جدیدی در رابطه با وی مطرح شود.