آرشیو سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۱۲
صفحه آخر (جهان)
۱۲

جنوب تونس در آتش!

در حالی که شرایط استان «تطاوین» در جنوب تونس به دلیل درگیری های اخیر میان نیروهای ارتش و مردم بحرانی شده، تحصن کنندگان منطقه «کامور» این استان دولت را برای عمل به خواسته هایشان تحت فشار گذاشته و بعضا حتی تهدید به خودکشی کرده اند. ساکنان شهر «رماده» نیز دوباره دست به تظاهرات زده اند.

«طارق الحداد»، مسئول هماهنگی تحصن در منطقه کامور اظهار می گوید: «جوانان تحصن کننده در کامور به دلیل اینکه دولت به خواسته هایشان عمل نکرده و نیز به دلیل انحرافی که در اعتراضات آنها رخ داده، دچار یاس و ناامیدی شده و تهدید به خودکشی و آسیب رساندن به خود کرده اند».

جمعی از جوانان استان تطاوین پس از آنکه بی توجهی مسئولان نسبت به خواسته های خود را مشاهده کردند، عصر شنبه با حرکت به سمت ورودی های میدان های نفتی در منطقه الکامور تهدید کردند تولید نفت را متوقف کرده و به شرکت های نفتی فعال در آنجا اجازه دسترسی به پمپ نفت را نمی دهند. آنها خواستار حل مشکلات معیشتی خود و رفع تبعیض از این منطقه هستند.

ساکنان منطقه رماده واقع در جنوبی ترین نقطه تونس نیز صبح روز یکشنبه در گذرگاه الذهبیه جمع شده و نسبت به عدم توجه «قیس سعید»، رئیس جمهور این کشور، به درخواست ویژه آنها برای سفر به این منطقه و بررسی خسارات وارده و ایجاد راه حل هایی ریشه ای برای مشکلات منطقه، اعتراض کردند. گفتنی است تونس پس از تجربه یک دوره آرامش و موفقیت سیاسی، با مشکلات شدید اقتصادی مواجه شده و این مشکلات تمام موفقیت های این کشور پس از بیداری اسلامی را با تهدید مواجه کرده است.