آرشیو سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹، شماره ۹۸۱۲
صفحه اول
۱
یادداشت

ایران در راه قدرتمند شدن

دکتر خلیل علی محمدزاده

بارها فکر کرده ام که حاج قاسم شهید، کارش را به پایان رسانده بود که برای شهادت این قدر بی تابی می کرد. می بینید که از فردای شهادت او جهان دیگری شکل گرفت!

آن دختر عراقی چقدر جالب گفته؛ این شهید سلیمانی که بود؟ و در پیش خدا چه مقامی داشت؟ که پس از قطع شدن دستانش، به حکم کرونا دیگر دست دادن در دنیا ممنوع شد!

«ژنرال وسلی کلارک» رئیس سابق ستاد ارتش آمریکا و فرمانده سابق ناتو در کتاب برج های دوقلو نوشته خوان آنتونیوسارین استاد دانشگاه شیکاگو در سال 2007 با صراحت اعلام کرده؛ حادثه 11 سپتامبر بهانه ای برای ویرانی لبنان، عراق، سوریه، لیبی، سومالی، سودان و ایران بود.

این ژنرال کهنه کار آمریکا همچنین گفته؛ تمام 7 کشور به غیر از ایران با جنگ نابود شدند، ولی به دلیل قدرت نظامی ایران، استراتژی آمریکا به نابودی نرم این کشور تغییر کرد.

او درباره هدف تحریم ها نیز گفته؛ با این تحریم ها یا ایران دچار آشوب می شود که پروژه سوریه (جنگ داخلی) اجرا می شود و یا ایران تسلیم مذاکره می شود که در آن شرایط پروژه عراق و لیبی (خلع سلاح و حمله نظامی) اجرا می گردد. 

او در ادامه نتیجه می گیرد؛ ایران راهی جز پیروزی در جنگ اقتصادی ندارد، یا در این جنگ پیروز می شوند و ابرقدرت می شوند و یا شکست می خورند و نابود می گردند.

از این گفت وگو سال ها می گذرد و کشورمان، ایران توانسته مقابل شدیدترین تحریم های اقتصادی مقاومت کند و حتی از تهدیدهای نظامی هم عبور نماید.

اکنون باوجود تحریم ها، کشتی های ایران اقیانوس ها را درنوردیده و به کمک مردم ونزوئلا و رفع نیازمندی های آنان شتافته اند و قدرت مضاعف ایران را در مبارزه با استکبار به رخ کشیده اند و ایران به عنوان قدرتی الهام بخش و تعیین کننده در منطقه غرب آسیا به الگویی برای ملل آزاده و کشورها تبدیل شده است.

«گام دوم انقلاب اسلامی» در چند دهه آینده، قدم های بلند رهروان مکتب حاج قاسم شهید برای «حاکمیت تمدن نوین اسلامی» است. دستیابی به این هدف بزرگ، خون بهای شهدای والامقام این انقلاب است.

مطیع رهبر حکیم انقلاب اسلامی باشیم، باارزش ها همراهی کنیم و در این راه سعادتمندانه بکوشیم. پیروزی نزدیک است.