آرشیو چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۱۳
اخبار کشور
۳

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی: 20 هزار واحد مسکن محرومان در یک سال گذشته احداث و واگذار شده است

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به آغاز عملیات احداث مسکن محرومان از سال گذشته تاکنون گفت:20 هزار واحد مسکن محرومان در این مدت در کشور احداث و واگذار شده است.

علیرضا تابش در حاشیه نشست مشترک شورای برنامه ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری که با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، افزود: از ابتدای سال گذشته عملیات اجرایی ساخت 65 هزار واحد مسکونی برای افراد کم درآمد و روستایی آغاز شد، که با توجه به مشکلات اقتصادی و تعطیلی ها به دلیل شیوع کرونا، عملیات احداث 20 هزار واحد از این تعداد به اتمام رسید و واحدهای کامل شده نیز واگذار شد.

وی، با اشاره به اینکه اولویت واگذاری این مسکن ها به مددجویان زیرپوشش کمیته امداد است، افزود: برای اجرای این طرح های مسکن، به سرمایه آورده فرد نیاز نیست و با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و کمک بلاعوض و تخصیص زمین از سوی بنیاد مسکن، این طرح ها در دست اجراست.

وی اظهار داشت: به هر واحد مسکونی 400 تا 500 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه چهار درصدی پرداخت می شود و مبلغ آورده هر فرد نیز 250 تا 300 میلیون ریال است که این میزان را نیز سازمان مدیریت و برنامه ریزی تامین می کند.

تابش، با اشاره به اینکه از اواخر نیمه اول سال گذشته تاکنون عملیات احداث 2 هزار و 440 واحد مسکونی برای محرومان در چهارمحال وبختیاری آغاز شده است، گفت: یکهزار و 500 واحد تکمیل شده است و مابقی واحدها تا یک و نیم ماه آینده که فرصت یکساله اجرای این طرح ها در استان به اتمام می رسد، تکمیل خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به همراه محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس کمیته امداد امام برای پیگیری طرح های اقتصادی مقاومتی و بهره برداری از طرح های اقتصادی مقاومتی و مسکن محرومان به چهارمحال و بختیاری سفر کردند.