آرشیو چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۱۳
شهرستان ها
۷

امضای قرارداد 120 هزار میلیارد ریالی گلستان با قرارگاه خاتم

استاندار گلستان و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) قرارداد 120 هزار میلیارد ریالی برای اجرای طرح های توسعه ای و زیربنایی در این استان امضا کردند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) پس از امضای این تفاهم نامه گفت: امیدواریم با تخصیص به موقع منابع بتوانیم همه طرح ها و پروژه ها را در زمان مقرر اجرا و به بهره برداری برسانیم.

سعید محمد به بخشی از اقدامات و قراردادهای این قرارگاه در کشور اشاره کرد و گفت: ساخت 290 کیلومتر مترو، چهار هزار کیلومتر راه آهن، 90 کیلومتر آزادراه در کنار حضور در صنعت مس و فولاد کشور بخشی از فعالیت های این قرارگاه است.

وی یادآور شد: سدهایی که توسط قرارگاه خاتم ساخته شده 50 درصد حجم آب های ذخیره شده در کشور را در خود جای داده است.

محمد به ساخت پروژه ستاره خلیج فارس توسط این قرارگاه که منجر به خودکفایی بنزین کشور شد، اشاره کرد و گفت که با وجود تبعات دشوار تحریم، تاکنون هیچ کدام از پروژه های این قرارگاه تعطیل نشد.

وی همچنین گفت: حدود پنج هزار پیمانکار در پروژه های مختلف با این قرارگاه همکاری دارند و تلاش کردیم تا در هر استان از ظرفیت 70 درصد نیروهای بومی استفاده کنیم.

استاندار گلستان نیز گفت: تفاهم نامه همکاری امضا شده با قرارگاه خاتم در بخش های بهداشت و درمان، محیط زیست، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، آب منطقه ای و شهرداری است.

هادی حق شناس اظهار داشت: یکی از این طرح ها، تلاش برای تکمیل سد نرماب است که با بهره برداری از آن علاوه بر ایجاد آرامش برای مردم و جلوگیری از سیل در استان، 500 هزار نفر از آب شرب سالم بهره مند خواهند کرد.

وی بیان کرد: این قرارداد برای تسریع در توسعه زیرساخت های استان منعقد شده و پروژه های بزرگی مانند زهکشی اراضی استان، کریدور شمال-  جنوب، احیای خلیج گرگان، تکمیل سد نرماب، ساخت سد شصت کلا، شهربازی گرگان و ساخت بیمارستان 400 تختخوابی گنبدکاووس را شامل می شود.