آرشیو چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۱۳
شهرستان ها
۷

استاندار: رواج برج سازی در همدان باید طبق اصول باشد

همدان- خبرنگار کیهان: استاندار همدان با بیان اینکه در حوزه مسکن باید از ساخت و ساز ها به ویژه برج سازی حمایت شود گفت: این کار باید به صورت علمی و کارشناسی باشد.

سیدسعید شاهرخی در صحن علنی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه شورا و شهرداری باید به دنبال تصویب طرح هایی باشد که منابع پایدار دارند گفت: نباید نگاه مدیریت شهری به سمت جیب شهروندان، تعرفه عوارض و ساخت و سازها باشد بلکه تصمیمات باید در جهت رفاه و آسایش مردم باشد به طوری که بتوان سرمایه مردم را ارزش داد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط گرانی و تورم باید از ظرفیت ها عاقلانه استفاده کرد عنوان کرد: سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذار موجب تقویت امور اقتصادی می شود لذا باید برای سرمایه گذار فرش قرمز پهن کرد و موانع را از سر راهش برداشت.

شاهرخی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص تخریب کوهستان الوند، گفت: رسانه ها باید در این رابطه با جاده زیگزاگ گنجنامه،علمی و کارشناسی شده برخورد کنند و دستگاه های متولی همچون محیط زیست و منابع طبیعی باید موضوع را با حساسیت دنبال کنند و اگر خسارتی به جاده وارد شده، مدعی آن شوند.

وی دامنه شمالی الوند را یک نعمت طبیعی و بی بدیل توصیف کرد و افزود: تحت هیچ شرایطی اجازه دخل و تصرف در آن را نمی دهیم، این منطقه احتیاج به کارهای علمی و کارشناسی شده دارد و طرح جامعی برای این منطقه در نظر داریم.

استاندار همدان با اشاره به  اینکه شهرداری باید طرح مطالعه پارک 240 هکتاری اکباتان را تا پایان شهریورماه ارایه دهد یادآور شد: اجرای طرح مجتمع بین المللی گردشگری علیصدر به وسعت 230 هکتار و پارک بزرگ گردشگری 240 هکتاری سد اکباتان را از طرح های مهم سرمایه گذاری در همدان عنوان کرد.