آرشیو چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۱۳
ورزشی
۹

رسیدگی به پرونده تعلیق جودو در زمان مقرر

مسئولان دادگاه عالی ورزش در پاسخ به استعلام فدراسیون جودو ایران مبنی بر برگزاری جلسه مقرر برای رسیدگی به پرونده تعلیق این رشته در ایران، بر برگزاری سروقت نشست تاکید کردند.

فدراسیون جودو ایران دو روز پیش با ارسال ایمیلی به دادگاه عالی ورزش (CAS) نسبت به برگزاری جلسه رسیدگی به تعلیق این رشته در زمان مقرر یعنی 16 آگوست (26 شهریورماه) استعلام گرفتند.این اقدام از آنجایی توسط فدراسیون جودو انجام شد که در فهرست به روزرسانی شده CAS برای اعلام جلسات پیش رو تا ماه نوامبر (آبان ماه) به نام ایران و برگزاری نشست برای بررسی پرونده تعلیق جودو کشورمان هیچ اشاره ای نشده بود.

با این حال اما مسئولان دادگاه عالی ورزش در پاسخ به استعلام فدراسیون جودو بر برگزاری جلسه رسیدگی به پرونده تعلیق این فدراسیون در زمان از پیش اعلام شده تاکید کرده اند.آنها شامگاه دوشنبه در پاسخ به ایمیل دریافتی از ایران اعلام کرده اند حتما در تاریخ 16 آگوست پرونده تعلیق جودو طبق دستورالعملی که در اختیارتان گذاشته شده است، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو این موضوع را تایید کرد. فدراسیون جهانی جودو مهرماه سال گذشته پس از مسابقات جهانی ژاپن و اتفاقات رخ داده پیرامون سعید ملایی، با عنوان کردن «تخطی جودو ایران از منشور المپیک و کدهای اخلاقی کمیته بین المللی المپیک» اقدام به تعلیق ایران از حضور در تمام رویدادهای این رشته کرد.