آرشیو چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۱۳
جامعه
۱۰

دستگیری باند کلاهبرداران اینترنتی در البرز

رئیس پلیس فتا البرز اعلام کرد: اعضای باند سازمان یافته کلاهبرداری اینترنتی با هشت فقره کلاهبرداری در این استان دستگیر شدند.

 سرهنگ محمد اقبالی، به ایرنا گفت: در پی ارجاع چند پرونده کلاهبرداری اینترنتی مبنی بر اینکه شخصی از طریق شبکه اجتماعی واتساپ با مالباختگان تماس گرفته و با این شیوه که شما در قرعه کشی صداوسیما برنده شده اید آن ها را به پای دستگاه ATM هدایت و با فعال سازی رمز دوم پویا یا دریافت پسورد App Mobile Bank بانک مربوطه اقدام به برداشت مبالغی در حدود سه میلیارد ریال کرده است، با توجه به اهمیت موضوع شناسایی متهمان در دستور کار پلیس فتا استان البرز قرار گرفت.

 ماموران در بررسی های اولیه خود متوجه شدند وجوه خارج شده از حساب مالباختگان در چند حساب تقسیم شده که بلافاصله با هماهنگی مقام قضایی حساب های مقصد مسدود و چهار نفر از صاحبان حساب به پلیس فتا دعوت شدند.

 پس از حضور افراد پیش گفته مشخص شد که آن ها نیز به بهانه بالا بردن گردش حسابشان برای دریافت تسهیلات بانکی طعمه فرد دیگری شده اند و در ازای دریافت مبلغ ناچیزی کارت خود را در اختیار متهم قرار داده اند.

 کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه فردی که کارت بانکی افراد را برای انجام عمل پولشویی دریافت کرده بود، شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر کردند.

 متهم پس از دستگیری با مشاهده مستندات پلیس به ناچار لب به اعتراف گشوده و خود را یکی از سرشبکه های باند کلاهبرداری اینترنتی معرفی و عنوان کرد که از طریق شبکه های اجتماعی از یکی دیگر از افراد دستور اقدامات پولشویی را می گرفته است.

اقبالی با بیان اینکه با تلاش های چندین ماهه و اقدامات گسترده پلیسی و اطلاعاتی ماموران، متهم اصلی  نیز در شهرستان ملارد استان تهران شناسایی شد خاطرنشان کرد: بلافاصله ماموران وارد عمل شده و با دریافت نیابت قضایی به شهرستان ملارد اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه نامبرده را دستگیر کرده و به پلیس فتا منتقل کردند.

تاکنون متهم به هشت فقره کلاهبرداری به مبلغ سه میلیارد ریال اعتراف کرده است.