آرشیو چهار‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹، شماره ۵۷۰۶
سیاست: داخلی/خارجی
۲

شنیدی میگن

از هخا چه خبر؟!

فتح الله پیروز خالقی یزدی که نام خود را به اهورا تغییر داده و به «هخا» شهرت دارد، چهره مشهور اپوزیسیون در دهه گذشته بود که قول داده بود در 10 مهر 1383 با 50 فروند هواپیما به تهران می آید و نظام جمهوری اسلامی را سرنگون می کند! این قول هخا باعث شوخی های بسیاری شد، اما نکته جالب این است که از سال 2012 تاکنون هخا هیچ فعالیتی انجام نداده و صرفا سایت خود را -که آخرین مطلبش نیز در همان سال منتشر شده- در اینترنت نگه داشته است بدون هیچ تغییری.

سرافرازی نماینده اصفهان با کاهش آمار کرونایی

در میانه خبرهای تلخ کرونایی، مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان خبری خوش از دیار نصف جهان داد. وی در توییتر نوشت: استفاده 75 درصد همشهری های بافرهنگ و عزیزم در اصفهان از ماسک، این شهر را حتی در موج دوم کرونا موقتا از هشدار خارج کرده، امیدوارم با توسعه و تکثیر این تجربه، ریشه بیماری در کل کشور کنده شود.

چاپ سانسوری های کتاب ایران در کابل

در پدیده ای جدید، برخی رمان ها و ترجمه های ممنوعه که از سوی وزارت ارشاد رد شده اند به افغانستان فرستاده و منتشر شده و دوباره به بازار سیاه کتاب ایران بازمی گردند. به عنوان مثال رمان حرامزاده استانبولی، اثر الیف شافاک با ترجمه یک ایرانی در کابل بدون سانسور به چاپ رسیده و در بازار سیاه نشر هم راه پیدا کرده است.