آرشیو چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹، شماره ۵۷۰۶
سیاست: داخلی/خارجی
۲
خبر

در نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه صورت گرفت

اتمام حجت دستگاه قضا برای بازگشت ارزهای صادراتی

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اقدامات این دستگاه برای بازگشت ارزهای صادراتی گفت: همه کسانی که در حوزه اقتصادی فعالیت دارند، در مهلت باقیمانده نسبت به رفع تعهدات ارزی و بازگرداندن ارز ناشی از صادرات به کشور اقدام کنند و از این که تعلل آنها سبب شود قوه قضاییه به سراغ آنها برود، بپرهیزند.

به گزارش فارس، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری تصریح کرد: اگر این افراد به تعهدات خود عمل نکردند، مطمئن باشند با تمهیداتی که انجام شده است شدیدا تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

اسماعیلی در خصوص آخرین وضعیت پرونده سه محکوم به اعدام در خصوص اغتشاشات آبان ماه گفت: این حکم در دیوان عالی کشور بعد از فرجام خواهی متهمان و وکلا به تایید رسیده و به دادسرا اعاده شده است؛ اجرای احکام فرآیند قانونی دارد و ممکن است در این فرآیند به موجب قانونی دیگری، نتیجه پرونده را تغییر دهد.

وی اضافه کرد: در این پرونده لطف خدا باعث شد جنایات این افراد برملا شود؛ اینها جزو عناصر اصلی اغتشاشات بودند و دو نفر از این افراد در صحنه سرقت مسلحانه دستگیر شدند و با تهدید اسلحه می خواستند اموال خانمی را بربایند که خدا کمک کرد این افراد دستگیر شدند. سخنگوی دستگاه قضایی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت پرونده مهدی جهانگیری گفت: دادگاه برگزار شد و به اتمام رسید؛ همچنین حکم صادر شد و محکومیت هایی مطرح شده است که در برخی از اتهامات که غیر قطعی است، اعلام آنها را موکول به بعد از قطعیت دادنامه می کنم.

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به تایید حکم اعدام موسوی مجد از سوی دیوان عالی کشور گفت: اجرای حکم یک فرآیندی دارد و این گونه نیست بلافاصله اجرا شود و این پرونده در فرآیند اجراست و از جمله احکام قطعی لازم الاجرای ماست؛ کسانی که بخواهند امنیت جامعه، شهروندان و کشور را به مخاطره بیندازند، دستگاه قضایی با اقتدار برخورد خواهد کرد. وی تصریح کرد: حکم مشابهی در ارتباط با یکی دیگر از جاسوسانی که کارمند بازنشسته هوافضای وزارت دفاع بود، اجرا کردیم که سال 95 بازنشسته و به سیا وصل شده بود؛ رضا عسگری برخی اطلاعات را در حوزه موشکی به سیا فروخت که شناسایی شد.