آرشیو چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹، شماره ۷۳۹۴
حوادث
۱۲

اخبار

مرگ 8 گوسفند در قیر داغ

گروه حوادث/ سقوط 15 راس گوسفند به گودال قیر داغ در جاده شیراز-سروستان موجب مرگ 8 گوسفند شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، این حادثه هنگام عبور چوپان و گله گوسفندانش در مسیر پلیس راه شیراز- فسا به سمت جاده سروستان از محل گودالی از قیر به جامانده رخ داد.

در این حادثه ابتدا شماری از گوسفندان در قیر گرفتار شدند که به گفته شاهدان عینی، تلاش چوپان برای نجات گوسفندان بی نتیجه بود.

بعد از اعلام این حادثه به سامانه 125 و درخواست کمک، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز تیم امداد حیات وحش را به محل حادثه فرستاد.با حضور آتش نشانان بسرعت عملیات نجات آغاز شد و بعد از 2 ساعت تلاش بی وقفه 7 راس گوسفند از درون گودال بیرون کشیده شدند اما بقیه گوسفندان بر اثر حرارت بالای قیر در همان لحظات اولیه حادثه تلف شده بودند.

کلاهبرداری عجیب کارمندان اخراجی موسسه خیریه

گروه حوادث/ دو کارمند اخراجی یک موسسه خیریه که به بهانه دریافت کمک های مردمی بیش از 120 فقره کلاهبرداری کرده بودند توسط ماموران کلانتری 129 جامی دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، از چندی قبل شکایت های زیادی به پلیس رسید مبنی بر اینکه 2 نفر تحت عنوان ماموران موسسه خیریه از مردم کلاهبرداری می کنند؛ بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت و تحقیقات در این زمینه آغاز و مشخص شد متهمان با مراجعه به خانه های مردم، تعدادی کارت با عکس و مهر امضا شده افراد تحت پوشش خیریه را به آنها نشان می دهند و به بهانه حمایت از آنها از مردم پول می گیرند.

سرهنگ شمس بیرانوند رئیس کلانتری 129 جامی گفت: ماموران روز گذشته و پس از تکمیل تحقیقات موفق شدند هر دو متهم را دستگیر و به کلانتری منتقل کنند که در بازجویی ها آنها به 120 فقره اخاذی و کلاهبرداری با این شیوه اعتراف کردند، البته بررسی سوابق آنها هم نشان داد که هر دو متهم پیشتر در یک موسسه خیریه کار می کردند که پس از اخراج از آنجا با طرح این نقشه اقدام به کلاهبرداری می کردند.تحقیقات در خصوص کلاهبرداری های احتمالی متهمان این پرونده ادامه دارد.