آرشیو چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹، شماره ۵۷۰۶
فرهنگ
۹

کاغذ اخبار

رویا نونهالی و پانته آبهرام در «ملکه گدایان»

پس از باران کوثری، آرمان درویش و محمدرضا غفاری، حالا از رویا نونهالی و پانته آبهرام به عنوان بازیگران جدید سریال ملکه گدایان نام برده می شود. متن این سریال در حال حاضر توسط حامد افضلی و امین محمودی در مرحله نگارش قرار دارد و به زودی بازیگران دیگر این پروژه 30قسمتی معرفی می شوند. رحمان سیفی آزاد و علی طلوعی تهیه کنندگان این سریال هستند که برای پخش در شبکه نمایش خانگی آماده می شود.

تجربه جدید عطشانی با بازیگر زن عرب

فیلم سینمایی «کوسه» به کارگردانی علی عطشانی و تهیه کنندگی سید محمد احمدی که چندی پیش در نیاوران کلید خورد، این روزها در حال فیلمبرداری است و آن ماری سلامه، بازیگر سرشناس لبنانی برای ایفای یکی از نقش های این فیلم  پنجشنبه 12 تیرماه به ایران آمد. آن ماری سلامه دارای مدرک  کارشناسی ارشد در هنرهای نمایشی است و بازیگری را از تئاتر شروع کرده است. او با نقش آفرینی در یک فیلم سینمایی لبنانی به نام Galata Omri در میان مردم شناخته شد و با بازی در سریالی 200 قسمتی به نام ریشه ها (جذور) در نقش هنادی بسیار معروف شد.

تاکنون حضور مهدی هاشمی، مهران احمدی، سیما تیرانداز، بهناز جعفری، ریحانه پارسا، محمدجواد جعفرپور، مهران رجبی، مهسا کامیابی و احمدرضا موسوی با حضور پژمان جمشیدی در «کوسه» که بر اساس فیلمنامه ای از پیمان عباسی ساخته می شود، قطعی شده است.

انیمیشن «نهنگ سفید» آماده نمایش شد

انیمیشن کوتاه «نهنگ سفید» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی امیر مهران آماده نمایش شد. در خلاصه داستان نهنگ سفید آمده است: «پیرمردی که سال ها پیش، دوستان خود را در یک عملیات از دست داده ، پس از 30 سال در جست وجوی بقایای آنهاست.»  امیر مهران، تحصیلکرده رشته کارشناسی ارشد انیمیشن از دانشگاه سوره است و ساخت چند انیمیشن تجربی از جمله «موج های گمشده»، «شهر خاموش»، «روزنه» و «مرد پروانه ای» را در کارنامه فیلمسازی خود دارد.