آرشیو چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹، شماره ۵۷۰۶
جامعه
۱۸
کوتاه از گزارش

دردسرهای تعویق کنکور برای مشمولان سربازی

محمدحسین خودکار

 تعویق های مکرر کنکورهای مقاطع مختلف که این روزها همه داوطلبان این آزمون ها را سردرگم کرده، دردسرهای خاصی برای بخش ویژه ای از این داوطلبان به همراه داشته است؛ پسرانی که بهار یا تابستان 98 تحصیلات خود را در مقطع کاردانی، کارشناسی یا کارشناسی ارشد به پایان رسانده اند و طبق قانون باید حداکثر تا یک سال بعد از پایان تحصیلات برگه اعزام به خدمت خود را بفرستند. این افراد اگر کنکورهای سال 99 بدون تاخیر برگزار می شد، می توانستند پیش از آن که به پایان مهلت یک ساله خود برسند، در کنکورهای کاردانی به کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری شرکت کنند و حالا هم نمی دانند با توجه به پایان این مهلت، آیا باید حتما برگه سبز اعزام به خدمت خود را پیش از شرکت در آزمون ارسال کنند یا خیر؟

ما این موضوع را از رئیس اداره کل سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح پیگیری می کنیم و غلامرضا رحیمی پور توضیح می دهد با توجه به همه گیری کرونا در کشور ستاد کل نیروهای مسلح به داوطلبان کنکور سراسری که یک بار در سال گذشته در این آزمون شرکت کرده بودند و حالا مهلت قانونی یکساله بعد از پایان تحصیلاتشان به پایان رسیده، اما برای شرکت در کنکور سال 99 نیز ثبت نام کرده اند، این فرصت داده شده است که تا پایان شهریور امسال ارسال برگه اعزام به خدمت خود را به تعویق بیندازند.

رئیس اداره کل سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح همچنین درباره داوطلبان شرکت در کنکورهای کاردانی به کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری نیز تاکید دارد با توجه به تعویق مکرر این آزمون ها، این دسته از داوطلبان حتی اگر مهلت یکساله تعیین شده برای آنها به پایان رسیده باشد، می توانند بدون ارسال برگه اعزام به خدمت خود در آزمون شرکت کنند. البته اگر مهلت یکساله این افراد پیش از زمان برگزاری کنکور یا پیش از اعلام نتایج به پایان برسد، حتما باید تا پایان شهریور برگه اعزام به خدمتشان را ارسال کنند. او البته توضیح می دهد در صورت پذیرفته شدن این افراد در مقاطع بالاتر تحصیلی، به آنها برای حضور در دانشگاه معافیت تحصیلی داده خواهد شد، اما پس از پایان دوره تحصیل شان دیگر مهلتی برایشان در نظر گرفته نخواهد شد و در صورت پذیرفته نشدن در مقاطع بالاتر باید بلافاصله به خدمت اعزام شوند.