آرشیو پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۹، شماره ۷۳۹۵
فرهنگی
۱۹
پارتیتور

نت های سقوط یک سازمان

فائزه مشایخی

فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» را محمدحسین مهدویان سال 1395 ساخت و در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش های متعدد مورد توجه جدی داوران قرار گرفت و در نهایت برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره، سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد. آنها که فیلم را دیده اند با موسیقی این اثر حتما آشنا هستند و می دانند فیلمی که قرار است روایتگر ترورهای سازمان مجاهدین خلق (گروهک منافقین) در سال 1360 و اتفاقات بعد از عزل ابوالحسن بنی صدر باشد در بطن و متن خود از ظرفیت های بسیار خوبی استفاده کرده است.

موسیقی متن «ماجرای نیمروز» در هفدهمین جشن دنیای تصویر نامزد بهترین موسیقی متن فیلم هم شد و این اثر حالا در قالب آلبومی مستقل به آهنگسازی حبیب خزایی فر به بازار موسیقی عرضه شده است. این اثر همچنین نامزد جایزه بهترین موسیقی فیلم از هفدهمین جشن حافظ شد. آلبوم نوزده قطعه آهنگ بی کلام را شامل می شود و از نوازندگان این اثر می توان به علی جعفری پویان، میثم مروستی، سهراب برهمندی، کریم قربانی، حسین میرزایی و ناصر رحیمی اشاره کرد. آلبوم موسیقی ماجرای نیمروز (ردخون)، شامل 19 قطعه است که 8 قطعه آن مربوط به فیلم سینمایی ماجرای نیمروز و 11 قطعه از آن مربوط به فیلم سینمایی ماجرای نیمروز 2(رد خون) می شود.

حبیب خزایی فر تاکنون برای فیلم های سینمایی «ایستاده در غبار»، «لاتاری»، «مدیترانه»، «ترمینال غرب»، «درخت گردو» و فیلم های مستند «جایی برای فرشته ها نیست» و «مهمانی خداحافظی» و سریال های «آخرین روزهای زمستان»، «ممنوعه» و «شاهرگ» موسیقی ساخته است.

آلبوم: ماجرای نیمروز

موسیقی متن فیلم

آهنگساز: حبیب خزایی فر

ناشر: مرکز موسیقی حوزه هنری