آرشیو پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۱۴
اخبار کشور
۳

وزیر اسبق کار و زندانی مقاوم رژیم طاغوت دار فانی را وداع گفت

ابوالقاسم سرحدی زاده، وزیر پیشین کار و امور اجتماعی و از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی و زندانی مقاوم رژیم ستمشاهی بر اثر ایست قلبی در 75 سالگی درگذشت.

صابر سرحدی زاده صبح چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با تایید خبر درگذشت پدرش، گفت: او پس از تحمل دوره ای بیماری سه شنبه شب، بر اثر ایست قلبی در بیمارستان لواسانی تهران دارفانی را وداع گفت.

شادروان سرحدی زاده دبیرکل و بنیانگذار حزب اسلامی کار و از مبارزان علیه دستگاه ستم شاهی، در نیمه اول دهه 1340 خورشیدی به دلیل فعالیت در حزب ملل اسلامی بازداشت و روانه زندان شد. وی در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی از بند رژیم طاغوت رهایی یافت.

او در ادوار سوم، پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی نمایندگی مردم تهران را برعهده داشت و در دولت نخست وزیر دوران جنگ، وزیر کار و امور اجتماعی بود.

سرحدی زاده همچنین سمت هایی چون عضویت در شورای سرپرستی و قائم مقامی بنیاد مستضعفان و ریاست شورای سرپرستی زندان ها را برعهده داشت.

 کیهان: درگذشت مرحوم ابوالقاسم سرحدی زاده، زندانی شجاع و مقام رژیم ستمشاهی و وزیر اسبق کار را به خانواده محترم ایشان تسلیت می گوییم و از خدای مهربان برای آن مرد پاک و پرتلاش غفران واسعه مسئلت داریم.