آرشیو پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۱۴
اقتصادی
۴

سرپرست اتحادیه های اتاق تعاون: تصویب دستورالعمل های خلق الساعه مشکل جدی بخش تعاون است

سرپرست معاونت امور استان ها و اتحادیه های اتاق تعاون گفت: مسئولان نسبت به تعطیلی کارخانه ها و عقب افتادن حقوق چندین ماهه کارگران کم توجه شده اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، صمد مرعشی با اشاره به آسیب فعالان اقتصادی ناشی از بحران کرونا، اذعان کرد: کم توجهی مسئولان به بسته شدن و ورشکستگی کارخانه ها و عقب افتادن حقوق چندین ماهه کارگران بخشهای مختلف تولید و در نهایت بی توجهی به توان داخلی، از دغدغه های صاحبان صنایع و تولیدکنندگان در عرصه های مختلف است که اتاق تعاون ایران به عنوان نماینده واقعی بخش تعاون ضمن اعلام این مشکلات به مسئولان دست اندرکار، نسبت به پیگیری و رفع این مشکلات اقدام می کند.

وی ادامه داد: مشکلات جدی بوجود آمده ناشی از کرونا برای صاحبان صنایع بویژه بخش تعاون و ضرورت بررسی فضای کسب و کار در بخش تعاون و خسارات وارده به این بخش و تهیه آمار و اطلاعات دقیق از آنها برای ارائه به مسئولان و مطالبه گری جهت بهبود وضعیت آنها از مسئولان استانی و کشوری از وظایف مهم در این شرایط حساس محسوب می شود.

این مسئول تصریح کرد: تمکین نکردن سیستم بانکی در اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان ها و نیز بی توجهی به دستورالعمل های بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار و سرگردانی فعالان بخش خصوصی، ضرورت توجه مسئولان مرتبط با این امر و رفع این معضل را دوچندان می کند.

مرعشی با اشاره به نقش دستورالعمل های خلق الساعه برای فعالان اقتصادی، ابراز داشت: تدوین و تصویب دستورالعمل ها و آئین نامه های خلق الساعه، همچون گذشته مشکل جدی بخش تعاون بوده و چالش هایی را برای فعالان بخش تعاون ایجاد کرده است و ضرورت اتخاذ تدبیر لازم و عملیاتی در این حوزه محسوس است.