آرشیو پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۹، شماره ۷۳۹۵
ایران زمین
۶

ایران در ایران

آب خلیج فارس به کام هرمزگان شیرین می شود

بندرعباس - مرحله دوم طرح آب شیرین کن یکصدهزار مترمکعبی شهر بندرعباس امروز پنجشنبه در حالی با حضور رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری می رسد که علاوه بر تامین آب آشامیدنی مورد نیاز 90 هزار نفر، زمینه اشتغال دوهزار نفر از جوانان این منطقه را نیز فراهم می کند.

به گزارش ایرنا امروز بار دیگر استان هرمزگان شاهد بهره برداری از ده ها طرح مهم در حوزه صنعت آب و برق است که از جمله مهم ترین این طرح ها می توان به فاز دوم آب شیرین کن بندرعباس، طرح تامین و انتقال آب به شبکه گلخانه شمیل و بخشی از شبکه دشت میناب و بهره برداری از شبکه 500 هکتاری گلخانه شمیل، طرح تامین و انتقال آب به شهرک صنعتی میناب و فاز اول طرح آبرسانی به شهرستان بشاگرد اشاره کرد. بهره برداری از پروژه آب انتقال به شبکه گلخانه ای موجب ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم پنج هزار نفر و رونق اقتصادی و بهبود شرایط اجتماعی منطقه خواهد شد. همچنین مدیریت بهینه منابع آب و خاک دشت میناب و شمیل، کاهش تعارضات اجتماعی ناشی از کمبود آب، جلوگیری از افت سطح آبخوان، حفظ کیفیت منابع آب زیرزمینی و فرونشست زمین از دیگر اهداف این طرح است.

فریدون همتی استاندار هرمزگان ارزش طرح هایی که امروز به بهره برداری می رسد را 27 هزار میلیارد ریال اعلام کرده و گفته است: واحد شماره یک نیروگاه سیکل ترکیبی قشم، افزایش توان واحد بخار نیروگاه بندرعباس، 11 طرح انتقال برق و هفت طرح توزیع برق، پروژه های افتتاحی حوزه صنعت برق هرمزگان هستند.

هنگام خرید ماسک کد بهداشتی آن را کنترل کنید

مشهد- معاون خدمات شهری شهرداری مشهد خواستار خرید ماسک توسط مردم از داروخانه ها و تجهیزات پزشکی شد و هشدار داد: «در هنگام خرید کد بهداشتی روی بسته را کنترل کنید، که توزیع ماسک غیر بهداشتی عملی نشود.» به گزارش ایسنا مهدی یعقوبی، عرضه ماسک های بهداشتی در داروخانه ها و مکان هایی که مجوز دارند تحت نظارت بهداشت و همراه با کد بهداشتی صورت می گیرد. مردم نیز باید توجه داشته باشند که ماسک های خود را از داروخانه ها و تجهیزات پزشکی تهیه کنند و در هنگام خرید کد بهداشتی روی بسته ماسک ها را کنترل کنند. بسته های ماسک باید یک شکل و دارای کد بهداشتی باشد.