آرشیو پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۱۴
ورزشی
۹

خواندنی از ورزش ایران

در جریان برگزاری مجمع عمومی سالیانه فدراسیون کشتی که بعد از ظهر دیروز به صورت وبینار و در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، گزارشی از وضعیت مالی فدراسیون ارائه شد. بر این اساس فدراسیون کشتی در راستای تحقق اهداف خود و در مدت یک سال گذشته نزدیک به نیمی از بدهی های خود که حدود 31 میلیارد و پانصد میلیون تومان از حدود 60 میلیارد تومان بود را به طلبکاران مربوطه پرداخت کرد.

عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: آذر ماه سال گذشته بود که اساسنامه جدید فدراسیون های ورزشی از دولت به شورای نگهبان رفت و اعضای این شورا باید راجع به اساسنامه های مصوب دولت اظهار نظر کنند که در این رابطه هنوز پاسخی از شورای نگهبان دریافت نکرده ایم و در نهایت تصمیم گرفتیم این انتخابات را با رعایت اساسنامه و دستورالعمل های گذشته برگزار کنیم.

مجمع انتخابی فدراسیون ورزش های همگانی دیروز در آکادمی ملی المپیک برگزار و در پایان افشین ملایی از سوی اعضای مجمع به عنوان رئیس جدید فدراسیون ورزش های همگانی انتخاب شد. در این مجمع انتخاباتی افشین ملایی 26 رای، ابوالقاسمی 14 و نیکوخصال یک رای کسب کردند.

میلاد تقوی سرپرست دبیری فدراسیون والیبال گفت: شرط حضور باشگاه های تعیین تکلیف شده در قرعه کشی لیگ برتر سال 99، نداشتن شکایت مالی از سوی بازیکنان و کادر فنی است.

فدراسیون جهانی شمشیربازی اعلام کرد با توجه به شیوع ویروس کرونا و توقف فعالیت در این رشته، به فدراسیون ها و کنفدراسیون ها کمک مالی می شود. سهم ایران از این کمک مالی فدراسیون جهانی، 4 هزار و 200 دلار است.

کمیل قاسمی دارنده 2 مدال طلا و نقره المپیک و نایب قهرمان کشتی آزاد جهان به همراه حبیب اخلاقی دارنده مدال برنز جهان در کشتی فرنگی، با حضور دوباره در روستای ممبین ضمن توزیع برخی مواد غذایی، پیگیر مشکلات روستائیان این منطقه شدند.

«یوریکو کویکه» که به تازگی برای دور دوم به عنوان فرماندار توکیو انتخاب شده است از عزم و اراده جدی خود برای برگزاری بازی های المپیک در سال 2021 گفته است. اظهارات کویکه در حالی بیان شده است که روند مبتلایان به کووید19 در ژاپن و در شهر توکیو افزایش یافته است و تاکنون به مرز 143 مبتلا در روز رسیده است.