آرشیو پنج‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۹، شماره ۴۹۳۶
مسکن و عمران
۷
نبض بازار

دشواری متقاضیان مصرفی در خرید مسکن

دنیای اقتصاد : بررسی های میدانی نشان می دهد: جست و جو برای خرید آپارتمان مسکونی با قیمت کمتر از 20 میلیون تومان در هر مترمربع در شهر تهران دشوار شده است.

به گزارش «دنیای اقتصاد» آخرین گزارش رسمی از تحولات بازار مسکن شهر تهران حاکی از آن است که میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در شهر تهران به حدود 19 میلیون تومان رسیده است. روند رشد قیمت طی ماه های اخیر سبب شده تا شرایط برای خریداران مصرفی در بازار مسکن سخت تر از گذشته شود و به ناچار بخش عمده ای از آنها از بازار خارج شدند.

در این میان معدودی از متقاضیان مصرفی در بازار که تلاش دارند به هر شکل ممکن تقاضای بالقوه خود را بالفعل کنند برای یافتن آپارتمان موردنظر و متناسب با بودجه خود با سختی بیشتری مواجه شده اند.

مشاوران املاک در مناطق نیمه جنوبی پایتخت عنوان می کنند: در حال حاضر تعداد محدودی از آپارتمان های عرضه شده برای فروش در بازار، قیمت پیشنهادی کمتر از 20 میلیون تومان دارند. نکته جالب آنکه حتی مالکان در مناطق کم برخوردار نیز این انتظار را دارند که ملک خود را با قیمت نزدیک به میانگین قیمت آپارتمان در شهر تهران به فروش برسانند.

این موضوع درخصوص آپارتمان های نوساز و کمتر از 5 سال بیشتر قابل مشاهده است. از این رو بی تردید از میان گزینه های موجود برای این گروه از خریداران، رفتن سراغ واحدهای مسکونی با عمربنای بیش از 15 سال است.

به گفته آنها هر چند در شرایط موجود بخش اندکی از سازنده ها به دلیل ناپایداری وضعیت اقتصادی، حاضر به پیش فروش واحدهای مسکونی پروژه خود هستند؛ اما اگر چنین گزینه ای در یک منطقه برای خریداران وجود داشته باشد، بهترین گزینه محسوب خواهد شد.