آرشیو پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۱۴
جامعه
۱۰

وزیر بهداشت: هفته آینده اولین تولید ملی داروی «رمدسیویر» عرضه می شود

وزیر بهداشت با ابراز نگرانی درباره وضعیت کووید19 در چهار استان، از عرضه تولید داخلی داروی «رمدسیویر» از هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، سعید نمکی با اشاره به ارایه گزارشی از وضعیت استان های درگیر کرونا به رئیس جمهور در جلسه دیروز هیئت دولت، گفت: در دو سه هفته گذشته روزهای سختی بر ما و همکاران مان گذشت. همچنین مردم عزیزمان به ویژه در استان های غرب، شمال غرب، جنوب و جنوب غرب و استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرق کشور روزهای سختی داشتند.

نمکی با بیان اینکه البته در استان های مازندران، خراسان رضوی، تهران و البرز جای نگرانی داریم، افزود: امیدواریم بتوانیم در این استان ها نیز بیماری را به زودی کنترل کنیم. وی همچنین درباره داروهای درمان کرونا اظهار داشت: بارها اعلام کرده ایم که کووید 19 هنوز هیچ داروی موثر و قابل اعتمادی در دنیا ندارد. اما برخی همکاران دو داروی رمدسیویر و فاویپیراویر را تجویز می کردند، به ویژه رمدسیویر که در اروپا و آمریکا هم مطرح است. یک سری شیاد وارد قاچاق این فرآورده و فرآورده جعلی آن شده بودند، بر همین اساس گرچه این دارو در لیست دارویی کشور نیست، اما برخی همکاران آن را تجویز می کردند و معتقدند که در برخی بیماران اثربخش است، روز گذشته این دارو را به اندازه کافی توزیع کردیم و هفته آینده اولین تولید ملی این دارو هم عرضه خواهد شد و بنابراین شاهد کمبودی در این زمینه نخواهیم بود.