آرشیو پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۹، شماره ۹۸۱۴
بین الملل
۹

هشدار فرمانده ارتش صهیونیستی درباره احتمال ناآرام شدن کرانه باختری

رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی می گوید کرانه باختری علی رغم این که در آرام ترین وضعیت خود طی یک دهه اخیر به سر می برد اما پتانسیل به چالش کشیدن ثبات منطقه ای را دارد.

در ادامه هشدارهای مقامات نظامی رژیم صهیونیستی درباره عواقب طرح اشغال بخش های بزرگی از کرانه باختری، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش این رژیم دوباره درباره ناآرام شدن کرانه باختری هشدار داد.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، کوخاوی طی سخنرانی در مراسم معارفه فرمانده جدید ستاد مرکزی ارتش اسرائیل اذعان کرد که بالقوه شرایط در کرانه باختری برای بی ثباتی مناسب است.وی با ادعای این که اوضاع کنونی کرانه باختری طی یک دهه قبل در آرام ترین حالت خود است، گفت: «ما همچنین در دوره ای قرار داریم که پتانسیل به چالش کشیدن ثبات منطقه ای را دارد.»کابینه تل آویو پیش تر وعده داده بود روز یکم جولای تاریخ اجرای طرح اشغال خواهد بود اما به نوشته هاآرتص دلیل عدم اجرای این طرح در آن روز، این بود که طرح مذکور از ابتدا بیشتر به عنوان وسیله ای برای انحراف توجهات از پرونده های فساد «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی طراحی شده بود. کوخاوی پیش تر نیز هشدار داده بود که اشغال کرانه باختری می تواند منجر به عملیات فلسطینی ها با سلاح گرم و حتی انفجارهای انتحاری شود.