آرشیو پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۹، شماره ۹۸۱۴
صفحه آخر
۱۲
کتابخانه

به داد ما برسید

کتاب «به داد ما برسید» تصویر، نامه علی شمخانی است که در روزهای آغازین جنگ تحمیلی خطاب به مسئولین نوشته شده بود. این کتاب که حاصل مصاحبه های محمدمهدی بهادروند با علی شمخانی، فرمانده سپاه خوزستان در دوران جنگ است، به ذکر این مسئله می پردازد که چگونه شمخانی در ما ه های آغازین جنگ در شرایطی قرار گرفت که ناچار شد نامه ای بنویسد و نسبت به نداشتن مهمات و نرسیدن آر.پی.جی و خمپاره اعتراض کند. این کتاب توسط محمدمهدی بهادروند و احد گودرزیان نوشته و در آذر 1390 به کمک انتشارات سوره مهر منتشر شد.

«علی شمخانی» در سال 1334 در شهر اهواز متولد شد. او از اولین پایه گذاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و فرمانده سپاه خوزستان در هشت سال دفاع مقدس بود. شمخانی یک سال پس از پایان جنگ تحمیلی با حکم فرماندهی کل قوا ضمن انتقال از سپاه پاسداران به ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرماندهی نیروی دریایی ارتش را بر عهده گرفت. وی 19 شهریور سال 1392 به سمت دبیر شورای عالی امنیت ملی منصوب شد.

برشی از کتاب: ما برپادارندگان کربلای سی روزه خونین شهریم، ما بهشت را در زیر سایه شمشیر ها می بینیم، شهدای 25 روزه ما هنوز دفن نشده اند. به داد ما برسید. ما نیاز به اسلحه و امکانات داریم، ما در راه خدا جان داریم که بدهیم، ما امکانات دادن جان را نداریم. به خود بیایید، فریادهای پاسداران از فقدان امکانات، بر ما زمین و زمان را تنگ کرده، خستگی زیاد مانع از ادامه نوشتن من می شود؛ ولی بازهم باید بدانید که ما شهیدان زنده ای هستیم که به نبرد خویش علیه مردگان زنده ادامه خواهیم داد. اگر وساطت کنید و ما را به حدید خداوند مسلح سازید، فضرب الرقاب خویش را تا سقوط دولت بعثی عراق و دیگر زورمندان قلدران ادامه خواهیم داد وگرنه تا آن زمان مبارزه خواهیم کرد که شهید شویم و تکلیف شرعی خویش را به جا آوریم. والسلام.

علاقه مندان می توانند این کتاب 23 صفحه ای را به قیمت 5000 تومان تهیه کنند.