آرشیو سه‌شنبه ۷ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۴۷۰۴
اقتصاد
۶

خبرخوان

1200 مورد ساخت وساز غیرمجاز  فقط در 4 روستا

رییس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص ساخت وسازهای غیرمجاز گفت: در 4 روستا که بررسی کردیم بیش از 18 هکتار از اراضی مورد تصرف واقع شده و بیش از 1200 مورد ساخت و ساز صورت گرفته که این خلاف قانون است. بعضا مجوز های غیرقانونی برای این افراد صادر شده است. حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان در ادامه گفت: کمیسیون ماده 100 قانون شهرداری ها متخلفین را به انجام تخلف تشویق می کند. ساخت باستلی هیلز، سازمان یافته و با هماهنگی های قبلی بوده است.

اجاره 250 هزار تومانی کارت ملی برای خرید دلار سهمیه ای

دلالان و سوداگران که همواره با ایجاد تقاضاهای کاذب، بازار ارز را متلاطم می کنند، این بار به اجاره کارت های ملی به مبلغ250 تا 300 هزار تومان برای خرید ارز سهمیه ای روی آورده اند.

مصادیق احتکار ماسک اعلام شد

سازمان حمایت اعلام کرد: نگهداری و عدم اعلام موجودی ماسک و مواد اولیه تولید ماسک مشمول احتکار است. سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: با توجه به بخشنامه شماره 104027/60 مورخ 25/‏04/‏99‬ ستاد مقابله با ویروس کرونا، نگهداری و عدم اعلام موجودی ماسک و مواد اولیه تولید ماسک مشمول احتکار است و دستگاه های نظارتی و امنیتی موظفند مطابق ضوابط و مقررات قانونی با توجه به شرایط حاکم بر کشور و ضرورت نیاز مردم به این اقلام در ایام اوج بیماری کرونا اقدام لازم معمول دارند.

گرانی گوشت ارتباطی به دامداران ندارد

سعید سلطانی، مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور در خصوص قیمت گوشت گفت: با توجه به انباشت دام در واحدهای دامداری، دامداران با سودهای حداقلی به امر تولید مشغولند، به همین خاطر بار ها اعلام کرده ایم که مقصر گرانی گوشت دامداران نیستند چرا که صنف قصاب مستقیم از دامدار، دام خریداری نمی کند. او ادامه داد: 300 هزار راس گاو در واحدهای دامداری دپو شده است. در حال حاضر وزن های دپو شده به یک تن رسیده که با این وجود ممکن است حالت سکته به دام دست دهد که از مسوولان انتظار می رود تدابیری برای این موضوع بیندیشند.