آرشیو شنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۲۷
جامعه
۱۰

با محوریت سازمان بسیج دانش آموزی اجرا می شود: پویش «همکلاسی مهربان» برای تامین لوازم التحریر دانش آموزان نیازمند

پویش «همکلاسی مهربان» با مشارکت همه تشکل های درون مدارس، سازمان بسیج اصناف و با محوریت سازمان بسیج دانش آموزی درحال اجرا است.

این پویش که از نیمه تیرماه آغاز شده تا20 شهریور، با هدف تامین لوازم التحریر ایرانی، کیف، کفش و لباس، ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و مشارکت دادن دانش آموزان در این کار خداپسندانه ادامه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج دانش آموزی، هدف گذاری اولیه اجرای این طرح در مدارس سراسر کشور تامین 110 هزار بسته لوازم تحریر ایرانی است. این اقدام  از یک سو  می تواند سبب رونق تولید در این زمینه شده و از سوی دیگر آثار وضعی تربیتی مفیدی  برای دانش آموزان خواهد داشت، چرا که محور اصلی در تبلیغات و تامین خود دانش آموزان هستند که با تامین این اقلام در یک کار گروهی مشترک با برخی از مفاهیم و تعالیم دینی همچون فرهنگ ایثار و انفاق آشنا شده و در می یابند که با حمایت از کالای ایرانی با جهش تولید در این بازار عظیم لوازم التحریر مواجه خواهیم شد.

آئین افتتاحیه این پویش از 15 مرداد ماه در یکی از مدارس استان تهران برگزار شده و پس از آن اقلام تهیه شده توسط مسئولان حوزه های بسیج دانش آموزی و مدیران مدارس بین دانش آموزان نیازمند با حفظ کرامت آنها توزیع می شود.

سازمان بسیج دانش آموزی از همه اقشار مختلف جامعه به ویژه اصناف کشور درخواست دارد تا با ملحق شدن به این پویش و طرح «یک کاسب، یک دانش آموز» زمینه ای را فراهم نمایند تا دانش آموزان این مرز و بوم در این وضعیت جامعه که با توجه به شیوع کرونا و نیز وضعیت اقتصادی کشور و خانواده ها سخت شده است با فراغ بال بیشتری به پیشواز سال تحصیلی جدید بروند.

مردم می توانند با مراجعه به حوزه های بسیج دانش آموزی در محل ادارات کل آموزش و پرورش در سراسر کشور  را در امر خیر مشارکت نمایند.