آرشیو شنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۲۷
اخبار کشور
۱۱

مشهدالرضا ، نورباران و گلباران در عید سعید قربان

شهر مشهد به ویژه بارگاه ثامن الحجج(ع) دیروز همزمان با عید سعید قربان آذین بندی و چراغانی بود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان رضوی ، در عید بندگی پروردگار، ارادتمندان امام مهربانی ها از دور و نزدیک به پیشگاه آن حضرت عرض ادب می کنند و به یمن این عید فرخنده ، استجابت دعاهایشان ، تعجیل در فرج حضرت ولی عصر (عج)  و رفع بلای ویروس کرونا را خواستارند.

در شرایط شیوع ویروس کرونا عده ای با رعایت پروتکل های بهداشتی در صحن های حرم رضوی حضور دارند و عمده عاشقان و ارادتمندان عصمت و طهارت از  دور و از طریق برنامه های رسانه از فضای معنوی عید عبات و بندگی بهره مند می شوند.

 به گفته معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ، ویژه برنامه های مختلفی  همزمان با عید سعید قربان و آغاز دهه ولایت در حرم ملائک پاسبان رضوی برگزار می‏ شود.

حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد افزود: سخنرانی ، مدیحه سرایی و مولودی خوانی مداحان و ذاکران از جمله این برنامه ها است.

وی افزود: همچنین سخنرانی، مدیحه سرایی و مولودی خوانی  درصحن غدیر نیز از برنامه‎های عید قربان برای زائران غیر ایرانی است.

حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد گفت:  افزون بر برنامه‎های محوری که در صحن جامع رضوی برگزار می‎شود، کارشناسان پاسخگویی در صحن‎ها حرم مطهر رضوی به صورت حضوری پاسخگوی سوالات اعتقادی، شرعی و مشاوره به زائران هستند.

وی تاکید کرد: علاقه مندانی که در این ایام در حرم مطهر رضوی حضور ندارند می توانند این مراسم را از طریق درگاه اینترنتی رضوی تی وی دنبال کنند.