آرشیو شنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۵۷۲۰
رسانه: بین الملل
۸

ذره بین

نظامیان آمریکایی برای ترک آلمان آماده می شوند

قرار است نزدیک به 12 هزار سرباز آمریکایی، آلمان را ترک کنند. جزئیات جابه جایی این سربازان بدون هماهنگی با دولت آلمان برنامه ریزی شده است. این اقدام دولت ترامپ با مخالفت های شدیدی روبه رو شده است.

به گزارش دویچه وله، واشنگتن برنامه خود برای خروج نیروهای ارتش آمریکا از آلمان را مشخص کرد. قرار است 6400 تن از 35هزار نظامی آمریکایی مستقر در آلمان به کشورشان بازگردند. علاوه بر این حدود 5400 تن از آنان به کشورهای دیگر اروپایی منتقل می شوند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در ماه ژوئن دستور داده بود شمار سربازان آمریکایی مستقر در آلمان به 25 هزار نفر کاهش یابد .او علت این اقدام را بودجه نظامی ناکافی آلمان اعلام کرد.

خشم نانسی پلوسی از نمایندگان بدون ماسک

 نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا ماسک زدن را برای همه اعضای این مجلس و کارمندان دفاتر آنها اجباری اعلام و تهدید کرده متخلفان را از ساختمان کنگره اخراج خواهد کرد. همزمان یک نماینده ایالت تگزاس که بارها از زدن ماسک امتناع و ضرورت آن را زیر سوال برده بود، به کرونا مبتلا شده است. به گزارش بی بی سی، تصمیم پلوسی ساعتی پس از آن اعلام شد که نتیجه تست لوئیس گوهمرت، نماینده جمهوریخواه از ایالت تگزاس مثبت اعلام شد. قرار بود گوهمرت با دونالد ترامپ که عازم تگزاس است، همراه شود. به همین علت بنابر پروتکل کاخ سفید، از او تست کرونا گرفته شد.