آرشیو شنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۷۴۰۸
ایران زمین
۶

از امروز شنبه 11 مرداد اجرا می شود

تعلیق صدور ویزای توریستی برای مسافران خارجی به ایران

براساس دستورالعمل ورود مسافران به ایران از امروز شنبه ایران تا اطلاع ثانوی ویزای توریستی صادر نمی کند و داشتن گواهی سلامت نیز برای سایر مسافران الزامی است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری پیش تر به ایسنا، گفته بود: «تا اطلاع ثانوی ویزای توریستی ایران برای اتباع خارجی صادر نمی شود.» پس از آن، وزارت بهداشت از تنظیم مقررات تازه ای برای ورود مسافران به ایران خبر داد و شرط داشتن گواهی سلامت را الزامی اعلام کرد. این مقررات در همه مرزهای زمینی، هوایی و دریایی ایران اجرا می شود و مسافران هنگام ورود به خاک ایران ملزم به ارائه گواهی سلامت به زبان انگلیسی و تایید شده توسط مقامات دارای صلاحیت بهداشتی در کشور مبدا هستند.

«ولی تیموری» گفت: «با اوج گرفتن دوباره ویروس کرونا، این ستاد تصمیم گرفت ممنوعیت ورود گروه های خارجی را به ایران ادامه دهد، اما سفرهای ضروری، تجاری و کاری به ایران به صورت انفرادی مانعی ندارد و آژانس ها می توانند به این دسته از مسافران خدمات دهند.»

به گفته تیموری تلاش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر این بود که از تیرماه با گشایش مرزها، روند ورود مسافران و تورهای بین المللی به حالت عادی برگردد اما ستاد ملی کرونا پس از بررسی آخرین وضیعت شیوع این بیماری در کشور اعلام کرد برگزاری تورهای بین المللی گروهی فعلا تا فروکش کردن ویروس کرونا و عبور از این شرایط سخت، ممنوع است. بر اساس اعلام ستاد ملی پیشگیری از کرونا ویزای ایران برای تردد مسافرانی که با عنوان گردشگر به ایران سفر می کنند، تعلیق شده است.

این مقررات در همه مرزهای زمینی، هوایی و دریایی ایران اجرا می شود و مسافران هنگام ورود به خاک ایران ملزم به ارائه گواهی سلامت به زبان انگلیسی و تاییدشده توسط مقامات دارای صلاحیت بهداشی در کشور مبدا هستند. وب سایت ویزای الکترونیکی ایران و شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی نیز مقررات سفر به ایران و شرایط پذیرش مسافر را در چند بند توضیح داده اند: ویزای ایران برای تردد مسافرانی که با عنوان گردشگر به ایران سفر می کنند، تعلیق شده است. سایت ویزای الکترونیکی ایران همچنان فعال است و متقاضیانی که قصد سفر غیرتوریستی دارند می توانند از آدرس http://e_visa.mfa.ir/en اقدام کنند. لازم است این مسافران یک ایمیل تایید داشته باشند. مسافران پیش از ورود باید فرم خوداظهاری و گواهی سلامت خود را تکمیل شده به مسئولان مرزی ارائه دهند.